• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Bohuslän/Stenungsund, ngn aktiv?

Har suttit mest hela helgen hemma och tråkat, förutom några fotorundor. Så undrar om det finns några aktiva Stenungsundare som har lust att hitta på något?

Jag:

* Cyklar gärna MTB
* Vandrar
* Fotograferar
* Paddlar kajak

// Jocke
 
Det finns flera. Men alla kanske inte finns på Utsidan.

Bor i Stenungsund men är inte så aktiv just nu tyvärr. Hinner inte med så mycket mer än scoumötena på onsdagar just nu.

Friluftsfrämjandet i Ljungskile är ju väldigt aktiva kajakpaddlare. Tjörns kajakklubb är aktiva.

Nog finns det friluftsmänniskor på Sveriges framsida alltid.

/Mattias
Morlanda Scoutkår
 
Ohoj!

Hej där!

Jag bor i Kållekärr, mitt på Tjörn, och jag är mycket intresserad av utelivet.
Är dock ganska ny på området än så länge, men jag satsar stort på att komma igång seriöst.

Jag började cykla för ungefär två och ett halvt år sedan.
Jag skaffade en mountainbike mest bara för att, och hade ingen aning hur långt detta skulle gå. =)
Numera, sedan förra vintern, kör jag inte bil längre.
Jag cyklar och åker buss.
I somras uppgraderade jag mig med en ny, gungigare cykel. Den förste var en lite äldre som jag köpte begagnad, och som jag nu sålt vidare till en kompis i Stenungsund. :)

För ett tag sedan praktiserade jag på biblioteket i Stenungsund.
Där fick jag en vän som höll på med paddling, och blev sugen.
Jag och några kompisar började prata om att börja och vi tänkte ta i tu med det nu till våren.

För snart en månad sedan inhandlade jag min första kajak. :D
Dock så har jag knappt vart ute än.
Jag var ute på en tur runt om Lilla Askerön, där jag har den liggande, på cirka 3-4 timmar den 15:e mars.
Jag ville nog vart ut igen för omkring två veckor sedan, men då vandringen från platsen till havet är cirka 1.2 kilometer blev jag sugen på att övernatta ute och på så vis få mer tid i vattnet medans jag ändå är där.
För att göra detta kände jag att jag behövde lite utrustning, så som stormkök.
Av tidigare erfarenhet för ett par månader sedan då jag hade börjat skramla på mig utrustning tillräcklig för en utomhusnattning vintertid, och då testade detta för första gången, så gick det klena försöket med att få till en brasa inte så bra.

Hur som hälst, jag är egentligen redo nu.
Hade tänkt dra ut nu i veckan och kanske ligga ute i ett par nätter.
Men än så länge sitter jag inne, då jag drog på mig en liten fökylning för några dagar sedan.
Men jag sticker nog så fort jag känner mig frisk.

I övrigt så skulle jag gärna gå vandringar och sådant med, jag behöver komma ut mer nu och komma igång på riktigt. Så länge man är i naturen har man ju skoj. =)
Ska jag ut själv, så blir det väl dock kajak eller cykel oftast. Då dessa funkar som bra kompisar och kanske gör det lite lättare att vara själv.
Att ha sällskap skulle ju alltid vara trevligt dock, det skulle vara kul att inte vara så ensam hela tiden. :)


Som sagt, jag är ganska ny angående själva grejen att leva utomhus.
Jag har dock utrustning och ska bara få tummen ur.
Jag behöver dock skaffa en riktig ryggsäck för ändamålet innan jag kan få med mig all packning till fots eller på cykel. Blir eventuellt två ryggsäckar, en på magen, under transportsträckan till kajaken nu när jag ska ut. ^^


Nu har jag babblat på lite väl mycke kanske.
Jaja, om du vill ha sällskap någon dag, så hör av dig.
Jag hittade hit till Utsidan för bara några dagar sedan, och har inte ställt in så mycket i min profil.
Vilket jag ska kolla på nu. :)

Ha det bra!

Mvh Roger!
 
Senast ändrad:
Dude!

Eyy, namn Gustaf, bor i skärhamn, men kör gärna in till stenungsund på 50min om någon vill hojja! Jag kör xc och lite freeride/downhill men kör gärna inte långa sträckor med dh;n utan det blir mer xc/distanscykel vilket också är ganska kul. Om någon är på så kan vi ju cykla till gbg för att få alla att storkna som frågar även om det inte är så långt(kungälv var ju inte så långt)!

Jag har inte cyklat som pro men varit med lite här och där och chillar runt, vill dock hitta något gäng där man kan dra igång och tävla lite och träna lite mer seriöst men det är skitsvårt här ute..

Jag är dock på om någon känner för att hojja bara att sms;a , 0730632192
 
ey me

Lika svårt är de i lysekil eller runt om där jag bor också :(

äre någon som har tips på bra ställen att cykla downhill verkar rätt intressant gillar iallafall när de går fort :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Discovery Segling Azorerna - Bohuslän juni 2017 Träffar 0
Valpish Friluftskompis Bohuslän med omnejd. Träffar 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.