• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Bilförsäljare - bäst service?

Hejsan, jag funderar nu på att köpa en bil och jag är lite orolig för att bli lurad. Så ni som har lite mer erfarenhet generellt kring bilköp kanske kan hjälpa mig och tipsa om seriösa bilförsäljare? Vet att det finns massor av bilhandlare i Sverige men om ni har något bra konkret tips eller kanske själva jobbar med det så tipsa gärna här :)

Ju fler desto bättre! :)
 
Oj det där har jag ingen bra koll på :D Får kolla med mina killkompisar som är biltokiga och återkomma. Finns ju många sidor på nätet som man kan köpa bilar på. Men det är vä bäst att åka till någon och prata helt klart.
 

avslutad210712

Gäst
Seriös bilförsäljare är ungefär som jultomten - alla har hört talas om honom men ingen har träffat honom.

En som jag vet har väldigt bra rykte i mina trakter (många kompisar köper bil mer än en gång av honom) men som är rätt liten är Malmströms Motor i Kalix. Gissar dock att han kan fixa fram det du vill ha om du har tid att vänta.

Nej jag har inget med honom att göra och har inte köpt någon bil därifrån.

Passar också på att anmäla mitt inlägg så får utsidan avgöra om det strider mot reglerna.
 
Seriös bilförsäljare är ungefär som jultomten - alla har hört talas om honom men ingen har träffat honom.

En som jag vet har väldigt bra rykte i mina trakter (många kompisar köper bil mer än en gång av honom) men som är rätt liten är Malmströms Motor i Kalix. Gissar dock att han kan fixa fram det du vill ha om du har tid att vänta.

Nej jag har inget med honom att göra och har inte köpt någon bil därifrån.

Passar också på att anmäla mitt inlägg så får utsidan avgöra om det strider mot reglerna.

Tack för ditt tips Björn, detta ska jag helt klart kolla upp! Och inte bör det strida mot reglerna då jag skapade den här tråden för att just få tips, om man inte då kan tipsa så fyller inte den här tråden sin funktion. Men jag förstår vad du menar. Tack igen!
 
Jag tror det bästa du kan göra är att be någon i din bekantskapskrets som är bilkunnig följa med dig och titta på bilar.

någon som kan rekomendera lämpliga modeller, och även vet vilka typiska brister dessa modeller har.
 
Jag tror det bästa du kan göra är att be någon i din bekantskapskrets som är bilkunnig följa med dig och titta på bilar.

någon som kan rekomendera lämpliga modeller, och även vet vilka typiska brister dessa modeller har.

Jag har dåligt med såna vänner dessvärre men jag ska skicka ut något på Facebook tänkte jag! Jag fick ett tips av en vän om Berners nu också, www.berners.se

Det verkar ju bra men lite långt bort bara.
 
Jag har dåligt med såna vänner dessvärre men jag ska skicka ut något på Facebook tänkte jag! Jag fick ett tips av en vän om Berners nu också, www.berners.se

Det verkar ju bra men lite långt bort bara.

Såg ju bra ut, jag kom att tänka på Bilia också! De finns ju lite varstans också. Det borde finnas en kartfunktion på någon bilsida med bra bilhandlare, likt som det finns för restauranger. På så sätt så vet man ju var man ska vända sig vart man än befinner sig tänker jag.
 
Såg ju bra ut, jag kom att tänka på Bilia också! De finns ju lite varstans också. Det borde finnas en kartfunktion på någon bilsida med bra bilhandlare, likt som det finns för restauranger. På så sätt så vet man ju var man ska vända sig vart man än befinner sig tänker jag.

Smart idé!
 
Såg ju bra ut, jag kom att tänka på Bilia också! De finns ju lite varstans också. Det borde finnas en kartfunktion på någon bilsida med bra bilhandlare, likt som det finns för restauranger. På så sätt så vet man ju var man ska vända sig vart man än befinner sig tänker jag.

Bilia är i mina ögon bland de mest oseriösa på marknaden. Enda firman jag fått en offert från som är högre än listpriset :D
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.