Bike Discount!?

Jag fick tips om en webshop i Tyskland som skulle vara billig med stort B!

H & S Bike Discount heter dom och har webbadressen http://www.bike-discount.de

Det stämmer också...dom är väldigt billiga! Men innan jag villlbeställa ifrån dom så vill jag gärna veta vad det är för nåt. Med tanke på vissa priser dom har så får man ju sina aningar...

Är det någon som har handlat ifrån denna butik? Vilka erfarenheter fick du erfara av dom
 
Bra, snabbt och billigt!

Jag har vid flera gånger handlat från BikeDiscount och i min bekantskapskrets har det nu blivit standard att handla stora grejer billigt därifrån. Och vi har aldrig haft några problem. Jag har handlat allt från en hel cykel (levererades ihopmonterad och fungerade perfekt från start!!) till ryggsäckar, multitools, komponenter mm. Och det är billigare än Cyclecomponents över lag! Visst håller vissa saker samma pris, men håll utkik efter deras extrapriser och erbjudanden så kommer du inte bli besviken.

Lycka till!

Cecilia
 
De är bra !

Jag köpte en Rocky Mountain Element sign. Topputrustad för motsvarande 28.000 kr. I Sve ligger priset på motsvarande cykel minst 10.000 kr till jämfört med Evalds, cyclecomp och cykelcity. Det tog fyra dagar med lastbil från sydtyskland. Monterad och superjusterad. Köpte med extra kedjor och bakkasetter till halva priset jämfört med sve. Handla där, de är trevliga, pratar engelska och kan verkligen cyklar.
 
Jag beställde 2 cyklar ifrån ovan nämnda butik för 3 veckor sedan, betalade i förskott och dom har ennu inte dykt upp, svarar varken på mail eller i telefon, skall jag börja oroa mig?

/luuk
 
Vet inte.
Men de flesta av de Tyska cykelbutikerna brukar vara sega så här års. Beställer man en hel cykel vid den här tiden på året låter det naturligt att det kan ta ett tag...
 
Vet inte.
Men de flesta av de Tyska cykelbutikerna brukar vara sega så här års. Beställer man en hel cykel vid den här tiden på året låter det naturligt att det kan ta ett tag...

Det förstår jag med, men jag har sökt dom i flera veckor och det känns inte på något sätt kul att ligga ute med många tusentals euro och bli bemött med tystnad. :(

Dessutom skall jag på en multisporttävling till Norge denna helg och måste nu låna en cykel av en bekant, inte roligt det heller då det är bättre med egna grejjer.
 
Var det nyligen du ringde?
Det står på hemsidan att de har tekniska problem med telefonsystemet.
 
Var det nyligen du ringde?
Det står på hemsidan att de har tekniska problem med telefonsystemet.

Ringt till och från i 2 veckor, nu har jag även märkt att dom har tagit bort alternativet att få prata med någon engelsktalande i växeln, så dom har nog som du säger tekniska problem.

Surt hursom, en stor butik kräver ett stort personalomfång som sköter alla diverse problem som kan uppstå innan kunden får lida av det som nu har hänt.
 
Många som haft strul med bike-discount på sistone, omöjligt att få kontakt via mail, långsamma leveranser som ofta varit inkompletta. Jag skulle nog ligga rätt lågt med större beställningar just nu, finns andra webshopar att använda sig av.
 
Med tanke på eurons läge i förhållande till pundet så är det just nu mer fördelaktigt att handla från UK. Jag måste bara få rekommendera http://www.chainreactioncycles.com.
Har funkat klockrent när jag har handlat och fraktfritt vid belopp över 1270 sek är ju inte helt fel.
/Thomas
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.