Besättning sökes omgående

Hej,

Finns det någon därute som vill segla med oss?

Vi har vart ute och seglat sen 3 Maj, men förra fredagen var Elin tvungen att hoppa av.
Nu har vi bara varit två, och vi känner att en till hade vart kul.
Det rör sig om ca: 3 veckors segling, men du bör kunna vara med i alla fall 2 veckor
Det vore bra om du kan segla, men i alla fall klara av sjögång.

Vi delar på alla löpande kostnader som mat, hamnavgifter och diesel.
(vi har klarat oss på ungefär 80-100;- om dagen en så länge)

Vi är 20 respetive 24 år och båten är en liten motorseglare på 26 fot.
Vi är nu i Ystad men vi håller på att ta oss norrut så sakta.

(Ni kan läsa lite på våran blogg om resan hitils, www.solvigg26.blogspot.com)

Ni når oss säkrast på telefon: Emil 070-7190484. Åsa 076-2257587
 
emelie

Det hade passat mig bra som projektarbete, men ni verkar vara välldigt långt ner i sverige.
 
He på er!

Hur går det för er med besättningsletandet? Jag letar också besättning, så om ni har några extra så kan ni ju vidarebefodra dem till mig!

Ha det gött!

/kapten Beckman



Tilda (62 fots ketch) ska seglas från Belgien till Sverige alternativt Medelhavet. Det är inte helt klart än. Men klart är att hon kommer avmastad och omålad med fraktfartyg till Belgien i slutet av maj och därifrån ska hon seglas åt ettdera hållet. Ett par veckor till Sverige och lite mer åt andra hållet men start i början av juni.

I vanlig ordning får man inget betalt för att följa med och man betalar för mat samt resor till och från båten och försäkringar å vad man nu kan tänkas beöva. Alla kostnader för båten (diesel, reparationer, kanalavgifter etc etc) betalas av Tilda.

Jag letar efter omkring fyra-fem raska seglare.

Mer info och inspiration kan man få av mig på

karlbeckman@gmail.com

0702 41 28 03 (Mitt S-nr. Sällan på innan ca maj)
[/I][/I]
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.