Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
I mitt optimus nova kör jag akrylat-bensin från färgaffären och det är av lathet/enkelhet för att slippa bära på två olika bränslen - bensin förvärmer ju sig själv om man säger så. Då jag inte nyttjar så många liter per år har jag inte kollat priset så noga. Sommartid föredrar jag trangia med gasadapter pga gasens enkla värmereglering. På Elbrus för många år sedan körde vi med lokal bensin från bilmacken - lite mer sotig rök och rengöring med nål lite oftare men annars inga problem.
Har själv inte använt bensin ännu.
Här anteckningar som jag sparat:
Produktbeskrivning: http://www.primus.se/power-fuel
Primus PowerFuel är en mycket avancerad petroleumblandning som ger en synnerligen ren förbränning med överlägsen effekt, högre än andra flytande bränslen, såsom fotogen, diesel och lacknafta etc. Den har specialframställts för maximal prestanda.
Power Fuel 1 liter kostar ca 79 kr i frilufts affär.
Subject: Heptan = kemsikt ren bensinen )
. Handelsvaran heter Heptan och kallas "White Gas" på int. friluftsspråk.
Intressant notis .
Förmodligen bra beräkningar som jag sparat inför egen planering.
Det får bli 2 liter bensin med på turen .En vecka 2 personer?.
Jag har för mig att jag gjorde av med precis 2st 0,45l-flaskor sist.
2pers
Det var 7 dagar och 6 nätter.hade 3st flaskor á 0,45l med mig.
Angående förbrukning: Björkliden, sju dagar och sex nätter, två personer, ganska milt väder (ungefär -5), powefuel. Gick åt ungefär en liter, vi hade egentorkad mat med oss och smälte snö! Trangia Omnilite Ti är köksmodellen!
Angående förbrukning: Björkliden, sju dagar och sex nätter, två personer, ganska milt väder (ungefär -5), powefuel. Gick åt ungefär en liter, vi hade egentorkad mat med oss och smälte snö! Trangia Omnilite Ti är köksmodellen!