BD's tystbrännarhattar verkar ha gått till gudarna...

Vår vän Bernie Dawg har igår publicerat en video som kommenterar det tråkiga
beskedet och nya faktat att hans tystbrännarhattar tycks ha gått ur tiden: BD video

Vi som har säkrat vår tillgång medan de fortfarande fanns får skatta oss lyckliga.
Övriga får lyssna till brännarbullrets jetmotorimitation från kopp-
brännarna så som fabrikerna försett marknaden med...
/Odd
 
Finns Quietstove´s tysta brännarhattar.

Har en till mitt Primus Omnifuel och den har funkat utan problem.
Var inne på deras hemsida där jag beställde ifrån och de verkar bännarhattar till de flesta köken som finns på marknaden.
Dock så får man betala lite mer i frakt och eventuell tull då de skickas från USA
 
Jag blir inte klok på det här.. Om man tittar på videon så skriver han ju att alla hans hattar har tagits bort och kan inte fås tag på längre men sidan ligger ju fortfarande uppe på i.materialize.
Med de höjda priserna förvisso men ändå.
Vad händer? Har i.materialize gått solo med hans produkter och namn?
 
Jag beställde en den 27juli.
Jag vsste rent krasst inte ens om att det "slutats" med dem eller att priserna höjts, hade bara läst äldre trådar på utsidan där de beskrevs som bra men dyra.

Jag betalade 842kr (Ja dyrt men vafan, jag har sparat till de på nöjeskontot)
Jag fick min den 11augusti o den ser ut att vara fin, ej testat den än dock...

Dock kändes de mindre bra i min själ för jag tolkar det som att i.materialize kör på eget utan BD "välsignelse", hade jag vetat då hade jag avvaktar då BD eventuellt ska köra på någon egen tillverkning?
Och så bråttom var det inte för mig...
 
BerniDawg hattar går att köpa via den europeiska leverantören i Belgien. Däremot så är det stopp via den amerikanska lev.


Funderar på att beställa en men är lite nybörjare på tysthattar. Spelar det roll vilken stål man väljer? Ser att det skiljer några tior € i pris, men är det skillnad i rosttröghet, tid för avsvalning, härdning eller tålighet eller annat som gör att man ska välja en dyrare?
Vilken av de 4 matrialen rekommenderar brännar-expertisen här?
Eller är det bara färg och estetik,som ändå blir bränn-svärtat efter hand?

/Patrik
 

Bilagor

  • options.JPG
    options.JPG
    15.9 KB · Visningar: 112
Funderar på att beställa en men är lite nybörjare på tysthattar. Spelar det roll vilken stål man väljer? Ser att det skiljer några tior € i pris, men är det skillnad i rosttröghet, tid för avsvalning, härdning eller tålighet eller annat som gör att man ska välja en dyrare?
Vilken av de 4 matrialen rekommenderar brännar-expertisen här?
Eller är det bara färg och estetik,som ändå blir bränn-svärtat efter hand?

/Patrik
Jag har en i steel till mitt Polaris kök och är mycket nöjd med den, har haft den i två år
 
Jag köpte en till Omnifuel när de kom för många år sedan. Med den på så är det ett sant nöje att använda köket som brinner väldigt tyst. Det är faktiskt ganska märkligt att det inte sitter en silent cap på alla nya Primus kök... Primus är inte längre det företag som det en gång var.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.