Batteribyte Suunto komfortbälte

Hej!

Jag köpte en Suunto t1c i våras och nu verkar det som batteriet i bältet behöver bytas.
Enligt instruktionen ska man köpa en sats med batteri och nytt lock men jag undrar om man verkligen måste byta locket också. Kan man inte bara köpa ett batteri och använda befintligt lock om man är försiktig eller är det nåt som går sönder när man öppnar?

VH/Anders
 
Det är väl för gummipackningens skull de tycker att man skall byta även locket.
Jag köpte hela satsen men behöll det gamla locket. Jag kan inte tänka mig att packningen skulle vara slut efter 8-9 månader. Möjligen om man använder den väldigt mycket i vatten eller särskilt utsatta miljöer.
 
Det är väl för gummipackningens skull de tycker att man skall byta även locket.
Jag köpte hela satsen men behöll det gamla locket. Jag kan inte tänka mig att packningen skulle vara slut efter 8-9 månader. Möjligen om man använder den väldigt mycket i vatten eller särskilt utsatta miljöer.

Jag har bytt bara batteri flera gånger i mitt suuntobälte - simmade inte med det men det gav upp efter några år ändå - om det berode på fuktläckage eller inte vet jag inte - köpte ett billigare nytt och får leva med 10% missvisning vid hög puls.
Jag hade bara bytt lucka om packningen sett kass/otät ut men ring inte mej när det inte funkar sen ;-)
Batterier hittar du billigare om du säker lite.

/Patrik
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.