Avsluta diskussionen!!!

Titta lite längre upp...

Momsen ÄR inkluderad i bw versands priser, närmare bestämt 16%, förkortas MwSt.
 
Köp! (om ni inte har bråttom eller svaga nerver)

Jag beställde 2 Berghaus Atlas från bw versand den 6:e maj, den 9:e maj förde jag över runt 4300 inkl frakt och moms. Med föreningssparbanken tog det en vecka för överföringen att göras.

Ivrig (och även lite orolig) som jag var mailade jag bw versand ett flertal gånger för att höra hur det hade gått och när de trodde att säckarna skulle komma. Jag mailade både på knagglig tyska och en icke-knagglig engelska. Inget svar fick jag.
Jag ringde till deras kundtjänst (som bara har teletider mellan 9.30-12 på måndagar!). De skulle kolla upp ärendet och sedan ringa upp mig och berätta hur det låg till. Inget uppringning blev det.

Men; Slutet gott allting gott. I måndags den 2/6 fick jag ryggsäckarna, i perfekt skick och inget strul.
Trots allt nöjd!
 
Hej

Jag ser att detta är ett gammalt inlägg, men jag kan ej läsa något svar...?

Jag hade tänkt införskaffa en Atlas från Militaryshop, men blir också nyfiken på vilken sorts verksamhet de utövar som du ej vill stöda?

/Martin

pathfinder77; sa:
folsomswede; sa:
Snälla, kom inte dragande med den eviga Military Shop för jag vägrar stödja deras verksamhet.
Off topic men ändå, vilken är verksamheten som du inte vill stödja?
/F
 
lindfors; sa:
Hej

Jag ser att detta är ett gammalt inlägg, men jag kan ej läsa något svar...?

Jag hade tänkt införskaffa en Atlas från Militaryshop, men blir också nyfiken på vilken sorts verksamhet de utövar som du ej vill stöda?

/Martin

det e väl av samma anledning som jag inte gillar dom, det e en rätt töntig butik med och för militärt överintresserade personer.. verklighetsförankringen hos de anställda känns ibland ganska främmande.. killar som inte kom in på varesig KJS eller Polisskolan.. Nu säger jag inte att det är så men det e känslan man får.. Jag personligen samt många andra väljer att lägga pengarna hos lite "seriösare" handlare, vilket kan bli svårt när man vill ha en Atlas.. Hade jag varit du så hade jag blundat och köpt ryggan i tönt-butiken..
 
det e väl av samma anledning som jag inte gillar dom, det e en rätt töntig butik med och för militärt överintresserade personer.. verklighetsförankringen hos de anställda känns ibland ganska främmande.. killar som inte kom in på varesig KJS eller Polisskolan.. Nu säger jag inte att det är så men det e känslan man får.. Jag personligen samt många andra väljer att lägga pengarna hos lite "seriösare" handlare, vilket kan bli svårt när man vill ha en Atlas.. Hade jag varit du så hade jag blundat och köpt ryggan i tönt-butiken..

Ok, tack för det snabba svaret. Finns inte så många butiker som har Berghaus Atlas hemma eller i sortimentet överhuvudtaget, och jag slipper gärna besväret med att beställa så....det blir nog till att jag köper den där iallafall.

Martin
 
cozmo; sa:
Sportkompaniet tiptop i Stockholm säljer Atlas. Kostar 2495:- (iallafall förra veckan).

Jo, den finns billigare om man vill beställa, såg att även Recon (Uppsala?) har den för runt 2500:- men iom att jag bor i Gbg så... Kanske går att deala med grabbarna på Militaryshop..? :)
 
-Patric-; sa:
det e väl av samma anledning som jag inte gillar dom, det e en rätt töntig butik med och för militärt överintresserade personer.. verklighetsförankringen hos de anställda känns ibland ganska främmande.. killar som inte kom in på varesig KJS eller Polisskolan.. Nu säger jag inte att det är så men det e känslan man får.. Jag personligen samt många andra väljer att lägga pengarna hos lite "seriösare" handlare, vilket kan bli svårt när man vill ha en Atlas.. Hade jag varit du så hade jag blundat och köpt ryggan i tönt-butiken..

Dessutom kan de vara dryga. I alla fall Sveavägen.
 
pathfinder77; sa:
folsomswede; sa:
Snälla, kom inte dragande med den eviga Military Shop för jag vägrar stödja deras verksamhet.
Off topic men ändå, vilken är verksamheten som du inte vill stödja?
/F
Jag är också på jakt efter en Atlas, och jag förstår precis vilken verksamhet han inte vill stödja. Återigen hänvisar jag till överskottsbutiken i filmen "Falling down"...
Finns det någon bra utländsk shop som säljer Atlas som dessutom exporterar till Sverige? Den där tyska "versand" verkar vara nere för tillfället.
 
Strykarräven; sa:
Jag är också på jakt efter en Atlas, och jag förstår precis vilken verksamhet han inte vill stödja. Återigen hänvisar jag till överskottsbutiken i filmen "Falling down"...
Finns det någon bra utländsk shop som säljer Atlas som dessutom exporterar till Sverige? Den där tyska "versand" verkar vara nere för tillfället.

Tidigare i denna tråd anges survival.de, dock är frågan är om det är värt att beställa när du kan köpa den för 2500:- + ev. frakt här i Sverige... survival tar 250 Euro, motsvarar i dagsläget knappt 2300 SEK.

Jag sökte runt en hel del på tyska och engelska (Storbrittanien) siter här tidigare i våras och det var ingenstans jag hittade den under motsvarande 2200 SEK med dåvarande Euro värde.
 
Gammal tråd, men råkade hamna här igen då jag för en kompis räkning sökte butiker som säljer Atlas säcken.

För egen del slutade det med att jag senare samma vår köpte min Berghaus Atlas på en sportbutik i huvudstaden, när jag ändå var där. Tror det var på Tiptop, men är inte riktigt säker. Gav iaf 2495:- för den. Förmodligen en av mina bästa investeringar någonsin.

Denna är i mitt tycke en helt suverän ryggsäck. Den har betjänat mig suveränt under flertalet tripper i fjällen, både sommar, höst och vinter, backpacksresor till Thailand, USA och runt om i Europa. Resor hem med tåg till morsan i norrland.

Fasiken vad jag gillar min Atlas!
 

Bilagor

  • ml_atlas.jpg
    ml_atlas.jpg
    36.7 KB · Visningar: 283
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
marcusen den eviga mjölner diskussionen. Transportera 17

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.