Argt inlägg om SKK

Som hyffsat ny inom klättring har jag fått höra hur viktigt det är att va med i en klubb. Därför surfade jag in på Stockholms Klätterklubbs sida i maj/juni och bestämde mig för att betala medl.avg för ett helår. Betalade 300 sek, via nätet, till deras konto i juni.
Jag fick aldrig någon bekräftelse på medlemsskapet, försäkring eller Bergsport. Jag har mailat och ringt flera gånger och lämnat meddelande på svararen -UTAN RESULTAT!
Va f-n är det frågan om?
Drivs SKK av puckon?
Hoppas att någon i klubben läser detta och återkommer till mig. Annars kan jag bara uppmana alla andra eventuella intressenter att skippa Stockholms Klätterklubb!

/Kim, som nu sparar till en Camalot #5 att köra in en särskild trång skreva!
 
Svart hål?

Har själv haft problem med skk... Har iof flyttat runt en del i stockholm, men det borde väl inte vara något problem om man bara meddelar skk sin adressändring!? Under de två år som jag har varit medlem så har jag fått ett nummer av Bergsport! Efter flera försök med mailkontakt så ledsnade jag, är är nu med enbart för bättre priser och försäkringen. Tycker det är mycket tråkigt att är på det här sättet! Skärpning SKK.
 
tjena

Jag har inte upplevt de problem du beskriver Kim, dock har jag gjort på annat sätt:

Tips: betala SKK avgiften på Karbin klätterhall, där har dom också en pärm med medlemslista, be att få kolla att du är med..

Mvh Kai
 
Gå ett steg högre...

Det låter som om det behövs en liten uppryckning. Var själv med i SKK för många år sedan men tyckte inte det gav nå´t till skillnad från när jag var med i Göteborgs klätterklubb.

Prova att gå ett steg högre, dels för att det kanske ska hända något och dels för att det ligger i Svenska klätterförbundets intresse att de lokala klubbarna fungerar.

http://www.klatterforbundet.com
 
Försiktigt försvar

Jg är medlem i SKK men i övrigt inget samröre med klubben.

Men tänk på att den stackars oavlönade kassören/medlemsansvarige kanske missat detta, varit på semester eller ute och klättrat hela sommaren. Dessutom kan ju mail-konton etc vara dåligt uppdaterade och de kanske inte fått ditt mail?

Jag håller med om att man förväntar sig viss service från en klubb och mailsvar definitivt. Men en klubb skiljer sig rätt mycket från andra organisationer och därför för man kanske ha lite överseende.

Jag är helt övertygad om att SKK gärna tar emot all hjälp de kan få att sköta detta, så vill vi förändra klubben är det bara att gå på mötena och axla ansvaret!

Har du testat att ringa någon i klubben, som till exempel medlemsansvarig Andreas Johansson? Hans nummer står på förbundets sida under klubbar:
http://www.klatterforbundet.com/klubbar.php?lan=AB

Kim, jag menar inte att gnälla på dig utan vill egentligen bara att det ska lösa sig...

/föhl
 
Äntligen

Fick äntligen svar:

" Hej Kim,

Ursäka att det dröjt så, det har varit väldigt mycket att göra i sommar.
Medlemsbevis skickas inom kort. Nästa nummer av Bergsport kommer ut om några veckor.

Mvh,
Andreas Steen
Medlemsansvarig SKK "

Det var ju bra. Då har det ju löst sig för min del i alla fall. Troligen tack vare utsidan.se!

/K
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.