Årets kap! :)

Så nu ska årets dust med ryggsäcken tas! Har bestämt mig för att kapa några saker och byta ut några saker:

Ouppdaterade listor finns här: http://www.natursajten.se/?p=nedladdning

Saker jag direkt ska ändra:

* Kartor ca 100 gram sänks till 20 gram, kopiera och plasta in (tack Alven!)
* Kök Omnifuel (tuuungt, men säkert, men mitt Pocket Rocket bevisar att det kan mer än jag trodde), 500 gram inkl rep ner till 86 gram
* Skorna byts ut mot ett par lättare och vattentäta från Mion som jag gått in nu

Vikt nere i ca 4,7 kg från 5,2 med Marmot Atom och Vapor Trail (bekväm rygga på 1038 gram).

Kom med funderingar!

// Jocke
 
Hej Joakim!

Vilka skomodell från Mion är det du har köpt och hur/var köpte du dom? De ser ut ha några intressanta modeller på sin hemsida.

Robert
 
Hej Joakim!

Vilka skomodell från Mion är det du har köpt och hur/var köpte du dom? De ser ut ha några intressanta modeller på sin hemsida.

Robert

Jag har testat 3 olika, med ungefär samma passform. Nu kör jag dock Ebb tide då dessa passade mig bäst i brant och stenig terräng. Måste bara säga att det är så skönt att bara kunna stampa ner i johkarna och slippa bry sig om djup och vassa stenar! :)

// Jocke
 
Låter härligt att kunna plaska omkring OCH kunna klara blockterräng i så lätta dojjor!

Dock min andra fråga, var köpte du dom? Finns de i någon svensk butik eller är det internet som gäller?


Robert
 
Va roligt!

Jag har stora planer med en cykeltur i dom svenska fjällen i sommar, lätt packning är ett måste..

Jag planerar att spara 3 kg i bytet mellan hilleberg stalon och tarp, 1 kg i byte till bra sovsäck, och 1 kg i byte från en osprey aether 70 till en osprey talon 44.. Och 1 kg i bytet från optimus nova+ samt terra-kokkärlsset till Optimus Crux samt Primus litech kokkärlsset.. Och så barlasa med en downmat och förlora 400 gram jämfört med cellplast, men vafan ;)

Det är årets planerade kap för riktigt lätta turer :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Martin Fjäderlätt Lättviktiga nyheter från årets European Outdoor-mässa Lättpackning 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.