Ångra mailad beställning, ÅF svarar inte?

Scenario: Jag mailade en beställning till en svensk web-shop i måndags tillsammans med frågan om beräknad leverans tid, inget svar. Mailade samma mail igen på onsdag.. inget svar och dygnet har precis blivit fredag.

Fråga: Kan jag ändra mig nu? För att jag tror bestämt att det jag söker även finns i fysiska butiker i Sthlm. Dvs, jag mailar en beställning men erhåller inget svar alls, kan jag då skicka ett mail där det står att jag ändrar mig?

Butiken jag mailat kan jag tillägga att jag tidigare har bra erfarenhet av, jag vet inte varför det är så tyst nu.
 
Tack, jag borde ha kikat hos KO först. Det stod inte ordagrant om just min situation, men då inget svar i någon form kommit från företaget så avbeställer jag ordern och shoppar i stan istället.

:)
 
Ibland är det ju telefonkösystem och annat sk-t, men annars är ju telefonen ett snabbt sätt att få besked på. De flesta internetbutiker brukar ju vara mycket snabba med att bekräfta ordern per e-mail i alla fall.

Har du skrivit en fråga om leveranstid kanske det måste handläggas manuellt (=långsamt) och då borde det inte vara nåt problem för dem att stryka ordern.

Vill du vara "trevlig", så prova telefon också.
 
Absolut, jag håller med om att jag kunde ringt till dem också. Ska erkänna att jag har lite telefon-fobi... föredrar mail. Nu är dock avbeställningen skickad.

:)
 
Jo, jag har också lite telefonfobi - ändå tills jag tar luren i handen. Telefonsamtal är ju alltid helt odramatiska.

Föredrar dock sterila kontakter via sms, e-mail, forum osv - men det är nog bara i reptilhjärnan. Vid minsta eftertanke kan andra kontakter vara bättre i många lägen. Erfarenheten pekar nog också på det.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.