Androidapp med offline fjällkarta för både Norge och Sverige

Hej,

Har i flera år använt OruxMaps med svenska fjällkartan som Örnsätran tillhandahållit filer och instruktioner för.

Årets fjällvnadring blir i Sulitjelma-området och då hade det varit smidigt med en androidapp som har både svenska och norska fjällkartnan -- så har någon ett tips att ge på en bra androidapp, alternativt om någon vet hur man ska bära sig åt för att få in norska fjällkartan offline i OruxMaps?
 
norgeskart kan du ladda ned till android. Stöd för offlinekarta. Jag har inte testat den själv på telefon men jag har använt PC-versionen för planering under många år. https://norgeskart.net/ har både svenska topografkartan och norska motsvarande online.

Thure
 
Senast ändrad:
Hejsan,

Nu har jag förvisso iPhone, men om apparna har samma namn funkar dessa appar bra off-line i fjällen:

Sverige: Fjällkartan samt Min Karta. Själv tycker jag Fjällkartan är trevligare att se på, men Min Karta är mer komplett (hela landet)

Norge: Hvor? Klockren när vi var i Norge senast.

/ Stefan
 
TopoGps är den som fått ta över Viewrangers roll

Sverige och Norge tar 14Gb ytrymme 100%offline
Kan importera gpxfiler och annat , massa fina ikoner för waypoints och annan nödvändig funkionalitet
 
Jag har en iPhone.
De appar jag laddat ner är:
För Norge: "Hvor?" som även finns för Android
För Sverige: "Fjällkartan", "Min Karta", sedan en annan, lite mer för stadsbruk, "Maps.ME"
 
Både min karta och hvor? går in ett stycke över gränsen, topogps måste man byta karta när man korsar gränsen, inte så praktiskt i Sulitjelma...
 
Både min karta och hvor? går in ett stycke över gränsen, topogps måste man byta karta när man korsar gränsen, inte så praktiskt i Sulitjelma...
Var ute förra veckan o hamnade i zigzag längs gränsen , om man ligger me appen öpen växlade den automatiskt.

Har för för mig det

Däremot om man sitter i soffan eller kollar runt måste man skifta land när pekaren hamnar i norge t.ex
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.