• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Aktivitets kompis runt Göteborg-Kungsbacka?

Hej!
Det pirrar i fritidsnerverna och jag skulle vilja ut på äventyr i sommar, kanske vandring, kajak, islandshäst ridning. Vandrade för första gången förra året och det skulle var sköj och testa kajak eller rida islandshäst. Har inte testat kajak innan men har ridit en del vanlig häst. Det är ju roligare att dela samma intresse med ngn eller några.

Hör gärna av dig!
 
Följ med på Vildmarksleden nästa söndag (den 6:e) vetja! Kolla i forumet för vandring under rubriken "Vandringskompisar..."
 
Förresten, rida islandshäst gör jag gärna. Har också ridit en hel del, både "vanligt" och western och tackar i stort sett aldrig nej till en ridtur.
Hör av dig om du vill ut och rida.
/J
 
Hej!
Jag hänger gärna med på en ridtur! Kanske kan vi försöka organisera en dag för att rida isländshäst? Finns också ett trevligt westernstall i Säve som anordnar diverse kurser och ridturer.
 
Ja men var roligt!
Jag har nog inte ridit på 1,5 år, men det är väl som att börja cykla igen antar jag. Tyckte det lät roligt med Islandshäst för det är inte så långt ner till marken :) Är väl lite skraj, men det är väl en vanesak. Vi hade en häst i familjen så jag har hjälpt till en del, men jag har inte varit lika intersserad som min syster och far. Men visst dras man med.
Jag har oxå tittat på en del ställen vía nätet, ett i Lindome/Hällesåker , Raudhetta och där kostar 2 timmer med fika 400:-, man kan välja mellan tre nivåer. Lugn, Mellan och Med fart där man även galoperar. Det verkar som det var treviga skogvägar oxå, ni kan ju söka på Raudhetta.
 
Ja...ska vi bestämma att vi ska rida islandshäst? Där i Raudhetta verkar ju bra! Jag är tyvärr väldigt upptagen de närmaste veckorna men en ridtur skall gå att klämma in! En helg blir kanske bäst? Ge gärna lite förslag på tider!
Anna
 
Hej!

Jag är också intresserad av att ge mig ut på en tur på islandshäst! (Jobbade ett tag på island då jag förälskade mig i hästarna, trots att jag inte red så mycket där. ) Har ridit i ca 3 år men det var ett tag sedan nu. Har länge tänkt att det skulle vara kul att rida islandshäst men det har inte blivit av... En helgtur skulle passa mig bra.
 
Jag kan nästa helg (v.20), söndag (v.21), lördag och söndag (v.22), lördag (v.24), sen kommer det säkert fler helger som jag kan.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
skogsvakt Någon trevlig aktivitets/friluftstjej ? Träffar 3
Malmros 123 vandrings eller paddel kompis Träffar 0
peter1959 Kompis Träffar 0
wille.l Kompis med samma brinnande intresse sökes! Träffar 2
fun84 Nån Utsiktstorns Vandrings Kompis! Träffar 0
crillegbg fiske kompis i göteborg Träffar 0
andreasl78 MTB Kompis Sökes i Östra Skåne Träffar 0
kaktusen89 Tränings/äventyrs kompis runt 18 år sökes i stockholm Träffar 21
peba nån frilufts kompis Träffar 0
aninmo Frilufts-kompis i Norrland? Träffar 35
Lina1983 MTB-kompis sökes i växjö! Träffar 2
Bizarro mtb-kompis Lidingö Träffar 0
McGallon Campingvänner runt Stockholm. Träffar 2
FruNalleman Familjer runt Göteborg/Västra Götaland i vår? Träffar 0
annamartinsson Frilfuftsintresserade 20-30 runt Kiruna Träffar 0
Christian1 Vandring: Nordsjön runt 5/7 (Mölnlycke) häng med:-) Träffar 6
Mangee vandring runt Stockholm Träffar 7
biber Vandrarpolare runt Linköpingstrakten Träffar 0
jojje_83 Frilufskompis runt Vilhelmina??? Träffar 0
personnvik Friluftsumgänge runt Uppsala Träffar 1
stespa Vandringar runt Göteborg i vår/sommar Träffar 36
flyer någon äventyrlig ung människa runt göteborg? Träffar 0
kaktusen89 MSN runt 18 år? Träffar 0
avslutad121105 Norra Sverige runt nyår!! Träffar 10
Michel.B Ny mailinglista för friluftsintresserade runt Göteborg Träffar 2
Bivack Friluftsliv runt Göteborg Träffar 21

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.