• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Äventyrskompis i Ljungby

som nyligen inflyttad till Ljungby så saknar jag likasinnade träningskompisar här.. jag är 25 år och har ett stort intresse av hundar, äventyr av olika slag och att vandra... jag springer endel och tränar lite av varje. Någon som bor i trakterna och känner att vi skulle kunna få utbyte av att träna och göra tex vandringar tillsammans?!?

Hör av dig!!
Kathrine
 
Ja vi kan väl se om vi vill ses nån gång. Tycker du om att springa och vandra så kan vi nog ha trevligt tillsammans. Känner du för det så svara tillbaka så kan vi prata mer.

På återhörande! (hoppas jag)
 
jag bor i ljungby

Hej!

Jag bor i Ljungby, har hundar och gillar vandring...
Vart kommer du ifrån och vad har du för hundar?

kram...
 
Är själv relativt nyinflyttad till Växjö och skulle tycka att det var väldigt skoj att hitta på något "äventyligt". Jag har inte vandrat så långa sträckor och har ingen hund men tycker väldigt mycket om hundar. Jag är lite inne på kajak och ska testa det ikväll. Hör av dig om du känner för att hitta på något. Funderar på att åka ner till blekinge och gå en dagskurs för nybörjarkajak i september.
 
Hejsan!

Jag är också ganska ny i Ljungby och även i Sverige, så jag söker också äventyrliga tjejer/par, och är också 25:)Vi kan väl hålla kontakten och så se vad vi kan göra sen.
 
Kul att denna tråden har kommit upp igen. Det är fortfarande aktuellt med nya äventyrskompisar i Ljungby med omnejd!

Bara att höra av sig!

/Kattis
 
Hej alla Ljungbybor!

Jag flyttar till Ljungby den första oktober och känner nästan ingen i regionen. Ni får hemskt gärna höra av er om det händer något. Gillar vandring, vovvar, inlines, cykling, kajak mm. Överväger att börja klättra på sikt. Lite mer info om mig finns i min profil.

Jag håller hoppet uppe gällande ett fortsatt friluftsliv!

/Andreas
 
Skridskosäsong!

Provar att rycka liv i denna tråd igen nu när skridskosäsongen är på gång. Faktum är att jag faktiskt premiäråkte här nere, utanför Ljungby, redan förra helgen (4 dec).

Någon som åker skridskor eller har några andra kul idéer inför vintern?

Jag har varit i kontakt med trådskaparen men det tycks råda viss tidsbrist så fler alternativ på friluftskompanjoner vore roligt.

Maila gärna...

/Andraes
 
Redan kommit ut på isen?

Redan varit och åkt långfärdskridskor, vilken sjö var du och åkte på?

/Fredrik
[Ändrat av carl44 2005-12-11 kl 21:53]
 
Re: Redan kommit ut på isen?

carl44; sa:
Redan varit och åkt långfärdskridskor, vilken sjö var du och åkte på?

/Fredrik
[Ändrat av carl44 2005-12-11 kl 21:53]

Åkningen var väl mer av en symbolhandling... Åkte i en oval som väl var 20 meter lång vid standkanten, men det var på naturis och jag blev aldrig blöt över knäna! Sjön var Färsjön uppe vid Dörarp. Efter veckans mildväder är den nog absolut inte åkbar.

Bor du själv i krokarna eller? Vet du något gäng som åker utöver främjandet? Känner att jag saknar turkamrater. Är fö rätt nybörjare på detta med långfärdsåkning.

/Andraes
 
Re: Re: Redan kommit ut på isen?

ala; sa:
carl44; sa:
Redan varit och åkt långfärdskridskor, vilken sjö var du och åkte på?

/Fredrik
[Ändrat av carl44 2005-12-11 kl 21:53]

Åkningen var väl mer av en symbolhandling... Åkte i en oval som väl var 20 meter lång vid standkanten, men det var på naturis och jag blev aldrig blöt över knäna! Sjön var Färsjön uppe vid Dörarp. Efter veckans mildväder är den nog absolut inte åkbar.

Bor du själv i krokarna eller? Vet du något gäng som åker utöver främjandet? Känner att jag saknar turkamrater. Är fö rätt nybörjare på detta med långfärdsåkning.

/Andraes


Jag bor i Ljungby, tyvärr blir det mest lite sporadiska utflykter på isen någon gång per år.
Det finns föreningar längre söder ut, med samarbeter med främjandet som är rätt aktiva.


/Fredrik
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
L81 Tränings/äventyrskompis i Sthlms området? Träffar 6
Bisen75 Äventyrskompis i småland! Träffar 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.