Äventyrs-föreläsare

Jag sitter och planerar en konferens där vi ska ha in en extern föreläsare med ett annorlunda tema för att piffa upp tillställningen lite (så unikt...). Är det någon som har tips på bra föreläsare som gjort expeditioner värda att omnämna? Det kan gärna vara okända namn, men som har varit värda att lyssna på.
 
Oj. Detta är ett ämne med mycket dynamit i vilket du märker ifall du följt andra trådar om "kommersiella äventyrare" som anklagats för att överdriva sina prestationer, och i vissa fall "slirat på sanningen" för att höja sitt PR- och marknadsvärde på sponsors- och föredragsmarknaden. Lite grann beror det på vilken typ av "äventyrare" du är ute efter. Ofta brukar ju bergsbestigare försöka hålla sig framme i den här branschen. En lågmäld sådan, som gjort mycket framstående klätterprestationer är Erik Massih. Jag vet inte ifall han är aktiv på "Föredrags/företags-marknaden" men det kan vara värt att pröva. Likaså vet jag inte hur han är som föredragshållare men han skriver och fotograferar bra.
 
Janne Corax är hemma nu, föreläser bl a på Fair Enough nästa helg. Helt klart en bra kandidat.
Lars Bengtsson, lostcyclist.com skulle ha en massa intressanta stories om han ville föreläsa skulle jag tro.

Mvh Daniel
 
Olof Sundström och Martin Letzter.

De har gjort en lättbegriplig bedrift och är underhållande som föreläsare.
 
Pröva med JEN, Johan Erik Nilsson. Han borde ha en massa att berätta och förklara! Tveksamt dock om han vill göra det i Sverige.
 
Skulle vara riktigt underhållande att höra David Fält såga allt och alla men jag kan inte tänka mig att han håller på med sånt där föreläsningstrams.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.