Uppdatering
Hej!
Nu har denna tråd legat och gonat i ungefär ett halvår och jag har under den tiden kommit underfund med att:
1) Jag är överlag nöjd med mina köp.
2) Jag har fått stor användning av specefikt några av inköpen, bl.a. ryggsäck, jacka, skor, byxor, tält och sovsäck.
3) Jag har under denna tid hunnit konsumera fler utelivsartiklar som jag har haft nytta av.
4) Mitt intresse för friluftsliv och äventyr har ökat.
5) Vad jag kommit underfund med och som ingen i tråden har riktigt skrivit är att jag/vi dels betalar för vår egen komfortabilitet. Ju mer vattentät jacka/tält du har, desto trevligare tur kommer du att ha, objektivt sett. Men också dels betalar för din säkerhet. SKULLE du bli isolerad eller borttappad på fjället eller vildmarken, tjänar en vattentät jacka dig väl, utifrån ett säkerhets-och överlevnadsperspektiv.
6) Som en annan i denna tråd sa har jag endast " skrapat på ytan". Fortfarande finns det mycket outforskade aktiviteter i naturen som kräver utrustning som en inte har. Jag har till exempel börjat nosa på min första vintertur; skidor, 4-säsongstält, bensinkök osv...
För dessa framtida inköp kommer jag åter igen söka mig till utsidans forum i panik och söka positiv bekräftelse för mina inköp.
Hör gärna av er om ni söker en färdkamrat, oavsett om det är över dagen eller en längre tur!
Mvh,
Mr Muntz