• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Är från västkusten åka till no TOPPTUR...hänga med?

...jag är från Varberg och skulle vilja åka upp till norge över någon/några helger för att åka skidor. Så då vore det ju kanon om folk ville hänga med. Funderat på Filefjell vid Tyin som har fina områden för detta, och vackert. Det tar ca 7-8h att köra upp dit från vbg, så det är inte så långt dit om man är några pers i bilen. För mig kan man gärna tälta där uppe om man vill komma undan riktigt billigt.
Detta låter väl bra!? Så är ni från västkusten eller i närheten och det passar, så....

Ha det bäst!!
 
Ja!

Billiga resor till Norge för att åka skidor gör man för få. Har nu tittat lite på Tyin och det verkar bra. Jag är på!
 
Finnes: en plats i en bil från Göteborg imorgon till Hemsedal. Inkvartering i husvagn med tillbygge. Hem söndag. 65 cm nysnö och fortsatt snöande...

Toppturer med full utrustning (telisar/rando å säkerthetsutrustning) å väl kända i området.
[Ändrat av Buda 2006-01-19 kl 20:46]
 
Just nu 100 cm nysnö i Hemsedal (kollat på plats) å fortsatt tungt snöande... MUMS!

Toppturer med FÖRSIKTIGHET får det bli alltså. Packar ner snorkel för säkerhets skull :D

Finnes alltså en plats i bil om någon är sugen.
 
Ja, jag och några till försöker ordna en resa upp oxå. Blir väl kanske mest åkning från liftarna, men tur om det behövs. Det viktiga är skidåkningen, hur vi oss upp på fjället är en bisak. Blir det inget av med mina kompisar så är jag på. Läste även ditt inlägg på freeride. Schysst boende! Ja, det är bara att sätta sig i bilen och köra!
 
Jag åkte upp i torsdags kväll och om det gick segt upp till Oslo från GBG så är det inget emot vad det gjorde dom sista 20 milen men man får nog säga att det var värt det :),, stå med snö upp till knäna sätta på lånade snökjedjor har ju sin tjusning men det blir nog till att skaffa egna till nästa gång..

Åkningen var riktigt bra tycker jag även om det var en del konkurrens om snön men det var ju väntat, många fina repor blev det och även en del i brädan för man gick ju igenom ett par gånger.

Synd att jag missade ditt erbjudande Andreas men boendet löste sig

Magnus
 
Ja, det blev till att plocka fram slipen vid hemkomst. Massor massor av snö som sagt men undre lagret var ju för klent på många ställen. Lite tö på detta och ett likadant snöfall igen = JA tack!
 
Goa bilder det där,, det där med att det tog stopp gjorde det en hel del gånger och framför allt sista fjärdedelen av Gummiskogen..

Nu är det tydligen 3 plus nere i hemsedal så denna snön sätter sig nog lite nu.
 
så till sist.........

........har jag satt mig att skriva här igen. Nu har jag väl tänkt mig att ha bättre koll på denna sidan och ev svar på mäjlen.
Jag har fått några få arma skiddagar hitills, och ska ha i v12 oxå. MEN, jag har lust att dra upp en helg i april. Har någon lust att haka på?? Om det nu är så, och ni tänkt svara via mail så märk det med "skidor" så att man hittar det bland junkissarna. Ha det....
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.