Acron

Är det någon som vet om Acron kanoter fortfarande tillverkas? Jag lyckas inte hitta något telefonnummer till dom på deras hemsida, och dom har inte svarat på mitt mail.
Är det någon som vet något?

/Thomas J
 
Svårt

Tyvärr verkar företag som handlar med canadensare vara sällsynt ointresserade av att komma i kontakt med sina kunder. Kanot och båtsport har ingen e-mail, och på telefon svarar dom att "Idag torsdag 7 juni är det ingen som svarar på telefon". Idag råkar vara tisdag 19 juni. Vad är det för fel på den branschen? Vill dom inte ha några kunder?

/Thomas J
 
Anträffbar

Tala in på svararen. Eller ring senare Lennart har ett annat jobb som försörjer honom att sälja kvalitets kanadensare är lindrigt sagt ingen guldgruv. Lennart har prova på paddlingar på Onsdagar annars har han fasta öppet tider.

Tror föresten att han har en Acron kvar men är inte säker

Hasse
 
Tror jag det

Jag vill inte låta allt för negativ, men det är ju inte så konstigt att det inte är någon "guldgruva" om presumtiva kunder inte kan komma i kontakt med säljaren. Jag vet att det är ett slit att driva den här typen av verksamhet parallellt med ett annat jobb, men man kan ju åtminstone se till att ha ett aktuellt meddelande på telefonsvararen.

/Thomas J(som känner sig lite gnällig)
 
acron

Det senaste telefonnummret till Olle Wallin Acronkanoter jag har är 026 - 92016, om det fortfarande gäller vet jag inte.Senast jag pratade med honom var omkring 1998.
 
Märkligt

Med mina värderingar är det märkligt att Acron varken vill uppge postadress eller telefonnummer på sin websida, ett förfarande som jag trodde bara hörde hemma bland ljusskygga företag. På Telias CD hittar jag inget telefonnummer till Acron när jag söker på Företag Kanoter och hela landet, eller på Acron och andra kombinationer. 026-92016 ger inget resultat enligt Telias CD.

Per Brune
 
Ursäkt ?

Ursäkt ?
Larsson, varför ska du behöva be om ursäkt för att andra gjort ett dåligt arbete, men hade jag varit den som frågade hade jag skrivit:
”Jag har letat på http://home2.swipnet.se/~w-28650/ och på http://www.come.to/acron och på http://www.nummerupplysning.com/ om telefonnummer till Acron och återförsäljare men gått bet på det. Någon som vet ?”

Men är man så ointresserad av att vara öppen som Acron är, skulle jag om jag var spekulant på en Acron spekulant leta efter något annat fabrikat. Om dom inte ens svarar på mail, när det är det sätt dom (Acron) vill kommunicera med sina kunder hus ska dom då skunna sälja något ?.

Visserligen är hemsidan och prislistan uppdaterad för i år, men vem är intresserad av tävlingskalender för 1999. Som presumtiv kund hade jag varit mycket mer intresserad av adress och telefonnummer.
Jag föredrar av flera anledningar att använda telefon framför e-post om jag vill veta något om en produkt som säljs i Sverige och det inte är cykelavstånd till försäljaren/tillverkaren.

Per
 
Tyvärr

Jag har efter en del jobb lyckats få tag i ett telefonnummer till Acron och har även pratat med Olle som gör(gjorde?) kanoterna. Han var faktiskt måttligt intresserad av att tillverka några kanoter och modellen som jag var mest intresserad av(Limit) ville han överhuvud taget inte tillverka längre. Så det var minst sagt ogjort arbete.
Tyvärr verkar marknaden för canadensare vara ganska begränsad. Mest är det bara Inkas och Trapper som säljs. Inget ont om dom, men det hade ju varit betydligt trevligare att få tag på en Acron. Ingen som har en beg. Acron Limit att sälja?
Och du Larsson. Nästa gång du skall racka ner på någon annans inlägg. Läs det först, så slipper du att be om ursäkt efteråt.
/Thomas J
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jokkmokkguiderna Acron Solo kanadensare Paddling allmänt 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.