8848 Altitude?

Är deras produkter något att ha? Stöter på märket titt som tätt men har inte vågat provköpa. Vad säger ni som säljer ut era prylar billigt?
 
Mediokert= inget bra köp?
De åsikter jag har hört hittills är att det är mycket prisvärda produkter, som håller en extremt hög kvalitet jämfört med övriga märken i det prisintervallet, detta stämmer alltså inte?
 
Har fått svar från tillverkaren nu.
Deras produkter säljs genom intersport, och det som inte finns på hyllan går att beställa hem!
 
Jag har en tunn slimmad soft shell från 8840 som jag är otroligt nöjd med. Använder den dagligen i princip. Enda som syns är att den svarta färgen bleknat något men det är nog inte så konstigt. har haft den i 4 år nu.
 
Ägare till en cykeljacka från 8848, den såldes såsom "downhill jacka":)

Hur som helst har det kevlarförstärkningar på axlar och armbågar, förböjda armar och alla de där goa funktionerna man vill ha på jackan - microfleece i den höga kragen är mysfaktor!

Gav då på rea, 1250 kronor - ord. pris: 2500:- det var 13 år sedan och den hänger med ännu. Gjord i Cordura och kevlar:cool:

Det kanske var bättre förr?
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.