4 Hjuling önskas låna

Jag ska transportera ett stort antal (ca:120 meter) plank för spångbygge på Sörmlandleden från Paradiset i Huddunge till Svartsjön några kilometer därifrån.

Sörmlandleden är en förening som lever på bidrag och sponsorer samt avgifter från våra medlemmar.
Allt arbete sker frivilligt utan ersättning.
Vi håller totalt 100 mil vandringsled tillgängligt för alla.
Ibland behöver vi extra hjälp som NU!
Undrar om någon kunde sponsra oss med ett lån av en 4 hjuling med vagn? Så vi slipper bära allt detta.

Tidsåtgången skulle vara max en dag helst på dagtid.
Vi kan hämta och lämmna den runt sthlms trakten eller dyl.

Som "betalning" kan ni få stå som sponsor på våran hemsida.
Låter detta bra??
Kontakta gärna mig

MVH
Krister Kollberg
etapp5@bredband.net

Etappansvarig etapp 5
Sörmlandsleden
 
4-hjuling?

Det här kanske är en dum fråga men vad menar du med en 4-hjuling?
Jag kan tänka mig många saker med 4 hjul - bil, inlines, lådbil, hjullastare m.m. - men ni verkar vara ute efter något mer specifikt. :)
I.o.f.s. så har jag själv bara inlines att erbjuda men jag skulle gärna vilja veta vad ni är ute efter.

/Nyfiken
 
Re: 4-hjuling?

haskell; sa:
Det här kanske är en dum fråga men vad menar du med en 4-hjuling?
Jag kan tänka mig många saker med 4 hjul - bil, inlines, lådbil, hjullastare m.m. - men ni verkar vara ute efter något mer specifikt. :)
I.o.f.s. så har jag själv bara inlines att erbjuda men jag skulle gärna vilja veta vad ni är ute efter.

/Nyfiken

{C7552708-0D91-41D7-ADAD-46F3714D4F08}.jpg
 
Re: Re: 4-hjuling?

dave1; sa:
haskell; sa:
Det här kanske är en dum fråga men vad menar du med en 4-hjuling?
Jag kan tänka mig många saker med 4 hjul - bil, inlines, lådbil, hjullastare m.m. - men ni verkar vara ute efter något mer specifikt. :)
I.o.f.s. så har jag själv bara inlines att erbjuda men jag skulle gärna vilja veta vad ni är ute efter.

/Nyfiken

{C7552708-0D91-41D7-ADAD-46F3714D4F08}.jpg

Denna bild var exakt vad jag hade tänkt mig.
Men om det är någon som har en bättre idé så är vi öppna för förslag.

MVH
Krister Kollberg
 
Häst?

4 hjuling är nog det bästa, det lämnar mycket lite spår om man är försiktig.

Enda alternativet som jag kan komma på är att köra med häst, "Brukskörning".

Skoter går ju om man har snö.....
 
Re: Häst?

Vandrare; sa:
4 hjuling är nog det bästa, det lämnar mycket lite spår om man är försiktig.

Enda alternativet som jag kan komma på är att köra med häst, "Brukskörning".

Skoter går ju om man har snö.....

Det är lättkört i området då det finns en hel del eljusspår och större stigar som man kan köra på.

Risken för skador på naturen är minimala.
MVH
Krister Kollberg
 
Själklart

Håkan K; sa:
Kolihepter? Bnadvang?

/Håkna

Självklart så skulle dessa hjälpmedel vara underbart, men som du ser är Sörmlandleden en förening med ingen eller väldigt liten ekonomi.

SÅ om någon vill sponsra oss med en helikopter transport eller en bandvagns transport så är ni väldigt välkommna.

MVH
Krister Kollberg
 
Re: Själklart

kim1; sa:
Håkan K; sa:
Kolihepter? Bnadvang?

/Håkna

Självklart så skulle dessa hjälpmedel vara underbart, men som du ser är Sörmlandleden en förening med ingen eller väldigt liten ekonomi.

SÅ om någon vill sponsra oss med en helikopter transport eller en bandvagns transport så är ni väldigt välkommna.

MVH
Krister Kollberg

När vi skulle transportera ut en "stuga" till fiskeklubbens vatten, alltså milostaben ÖN´s fiskevatten, så anlitade "vi" en helikopter från AF1 som "landsatte" en husvagn vid strandkanten. Det gick smidigt och bra och vi tackade skattebetalarna för arrangemanget. :)
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.