30 l säck!

(...) Jag har har kollat upp alla ni tipsat om och fastnade för Mammut säcken, Creon. Hittade en Pro modell som är lite tyngre men som såg kanon ut med ett bärsystem som verkade en smula mer robust än light-versionen. Jag har sedan tidigare en svår Mammut-fetisch, jag gillar deras grejer skarpt och har bla en skaljacka från dem.

Så kliver det in lite tips om bra reasäckar på Addnature som försvårar det hela...Mountain Hardware dessutom som jag också gillar!
Hör gärna av dig med lite feed-back, om det blivit någon av dessa bägge. Jag har som som sagt den gamla 400 grams Scrambler från MH som för gramjagarturerna, men har både sneglat på den nya Summit Rocket med blixtlås, och på Creon (visserligen Light) för mindre extrema tillfällen - och det projektet är inte helt nedlagt :).
 
Hör gärna av dig med lite feed-back, om det blivit någon av dessa bägge. Jag har som som sagt den gamla 400 grams Scrambler från MH som för gramjagarturerna, men har både sneglat på den nya Summit Rocket med blixtlås, och på Creon (visserligen Light) för mindre extrema tillfällen - och det projektet är inte helt nedlagt :).

angående summit rocket 40: jag hade tur och fick tag i den mycket billigt, tänkte sammanfatta intrycken:

den modell som jag köpte var den gamla med rull öppning, det tycker jag är bättre än den nya med dragkedja, man kan få i uppemot 15 liter till i den om man vill.

axelremmarna är väl stoppade, ovanligt för den här typen av säck.

ingen ram, man måste packa smart

ett mycket tunt liggunderlag följer med som stabiliserande ryggplatta, man skulle nog kunna ersätta den med ett tjockare, själv har jag stoppat i ett termarest sittunderlag också

höftremmarna är tunna men med 10 kg packning tycker jag att dom funkar hyfsat bra ändå.

inga fickor alls, återigen packa smart.

dayisy chains finns, så man kan ha saker utanpå.

överlag är jag väldigt nöjd, den är lätt, 700 gram ung, kan lungt packa mer än 40 liter och den är bekväm att bära med för att vara såpass lätt.
 
Tackar!
Allt var tydligen bättre förr. Det var just dragkedjan på nya modellen som fick mig att avstå. Blir väl till att hålla hårt i min gamla Scrambler, för det är också utgången :(.
 
Hej!
Kul att höra från alla!

Jag håller fortfarande på att prova mig runt i djungeln av väskor och det är ett rent nöje!

Jag har bestämt mig för att det får ta all tid i världen om det är så...

Är just nu tillbaka på Mammut Creon Light... Får se hur det går!

Jag hör av mig!

/Andreas
 
har en Osprey Kestrel 58 och en haglöfs roc 25. båda är bra alternativ till längre alt, kortare vandringar!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tsd rygga+säck+underlag+tält för fiske och vandring Fjällvandring 11

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.