Vandringsleder På platten i Sverige

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-07-10, 13:42
vandrarenDaniel vandrarenDaniel är inte uppkopplad

Vandringsleder i Östergötland

Jag har skapat en sida där jag lägger upp information om vandringsleder i Östergötland, ledernas längd, svårighetsgrad och mycket annat finner ni på denna sida.
www.vandringsleder.n.nu

Det vore trevligt att få veta vilken ledsträckning i Östergötland som ni uppskattar allra mest och varför?
Svara med citat
Gammal 2012-07-10, 15:19
majjen (Håkan Friberg) majjen är inte uppkopplad

Ambitiös, trevlig och informativ sida!
Du skriver inledningsvis att du fokuserar på dagsutflykter. OK, men... jag saknar tydlig och lättillgänglig info om det finns vindskydd eller andra övernattningsmöjligheter längs lederna. Det måste jag leta gansla länge för att få reda på.Om jag fick önska så skulle det finnas som en egen rubrik redan på öppningssidan.
Men... det är ju jag, det.

Bra jobbat!

HåkanF

PS En liten petitess. Under rubriken Utsiktsplatser har du placerat utsikterna länsvis. Längst ner kommer Närke län. Det finns inget sådant. Landskapet heter Närke, men länet heter Örebro län.
(skriver en örebroare)
Svara med citat
Gammal 2012-07-10, 18:07
vandrarenDaniel vandrarenDaniel är inte uppkopplad

Tack för tipsen

Jag skall lägga till information om det finns vindskydd utmed de leder som finns med på min hemsida.

Sedan skall det självklart vara landskapet Närke.

Hoppas att ni får många trevliga vandringsstunder denna sommar!

Några bra tips på vandringsleder i Närke?
Svara med citat
Gammal 2012-07-10, 22:16
camoscio camoscio är inte uppkopplad

Bergslagsleden har nyligen diskuterats i andra trådar.
Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 23:00
majjen (Håkan Friberg) majjen är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av vandrarenDaniel Visa inlägg
Några bra tips på vandringsleder i Närke?
Titta här!

HåkanF
Svara med citat
Gammal 2013-10-06, 15:44
jonssonoskar jonssonoskar är inte uppkopplad

Underbar sida, tack! Ska iväg och kolla på Torekulla kyrka imorgon, inte hört om den tidigare!
Svara med citat
Gammal 2013-10-06, 16:10
jonssonoskar jonssonoskar är inte uppkopplad

Vill också tipsa om ett grottsystem några mil från Oskarshamn, Göljhultegrottorna. Kolla upp och lägg till på sidan!
Svara med citat
Gammal 2013-10-06, 18:33
camoscio camoscio är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av vandrarenDaniel Visa inlägg
Jag har skapat en sida där jag lägger upp information om vandringsleder i Östergötland, ledernas längd, svårighetsgrad och mycket annat finner ni på denna sida.
www.vandringsleder.n.nu

Det vore trevligt att få veta vilken ledsträckning i Östergötland som ni uppskattar allra mest och varför?

Rimforsa-Svensbo. Platsen, tyst och fridfull, kärret och vattnet (norrut). Tältade där september 2006 och enda ljudet var dunset av äpplen som föll till marken (man kan också övernatta i iett lider, och en bit norr om Svensbo finns en utmärkt källa).

Boxholm-Stocksjön. Passagen utmed Svartån och själva platsen, även om det går väg dit.

Torshag- Lilla Älgsjön, men inte under badsäsong. Tältade vid sidan om maj 2008.

Anars är mitt allmänna intryck av Östergötland (har bott 43 år i Linköping) att det finns åtskilliga fina platser, men att det inte alltid är så intressant att gå mellan dem. Den absolut värsta sträcka
jag prövat är Rimforsas-Pinnarp. Jag gick där förra sommaren och den verkade illa skött. Några dagar senare stod det faktiskt i Corren om ledavsnitten i Kinda kommun:

http://www.corren.se/nyheter/artikel...icleid=6109234

Man ska förmodligen inte gå låglandsleder alls under högsommaren. Fästingar och annat skit.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:13.

Logga in

Friluftsguiden

Gränslösa Resor
Gör en av Nepals vackraste vandringar!
Gästrike Outdoor - hundspannsäventyr
För dig, familj eller företaget.
Lukeadventures
Erbjuder teambuilding och vandringar
Bison Outdoor
Webbutik för friluftsprodukter.