Billigt boende på Kalymnos?

Hallå!
Har flygbonus att göra mig av med och har bestämt att det blir 3 veckor kalymnos i oktober. Allt jag söker verkar finnas på den ön, utom billigt boende (och thaimat). Enligt föraren kostar boendet från 20euro och uppåt och att man bör boka i förväg, sedan står det inte så mycket mer. Googlat ämnet men inte hittat några billiga alternativ, de verkar inte alls förtjusta i att lägga ut priser i Grekland.
Mina föraningar är att det fungerar som på Railay/tonsai, bara dyka upp och betala halva nätpriset, men är långt ifrån säker.
Någon som har någon info i frågan? Boka i förväg eller dyka upp och hoppas på det bästa? Tips på billigt ställe? Det behöver bara finnas säng/ar och tillgång till toalett, helst i Masouritrakten.
Alla tips är välkommna.
/Martina

Vi bokade i förväg och bodde här för 19€ per dag: http://www.kalymnos.gr/ads/ventures/Avra-Masouri/index.htm

Åker ni taxi dit så se till att taxichauffören kör er till Masouri. Det finns en Avra studios i den närliggande byn Myrties, och det tycks vara den de flesta taxichaufförer känner till.

Att bara åka dit och hitta något funkar säkert, bara ni inte dyker upp mitt i natten.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag var där i April i år och tror nog inte att det är några större problem att hitta boende när man kommer dit. Speciellt om ni inte kommer dit under absolut högsäsong.

Jag tror dessutom att bara knappt hälften av alla studios finns att få tag på via nätet. De flesta verkar ägas av teknikfientliga gamla gubbar, även om det håller på att ändra sig.

Bästa stället att bo är centralt i masouri. Mellan climbers nest och bankomaten. Då har man nära till restauranger och affärer samt även gångavstånd till många av sektorerna.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips