Pris på Tarptent Double Rainbow

Skulle någon vänlig själ kunna tala om för mig hur mycket ett Double rainbow tält skulle kosta mig hela vägen hem till dörren i Sverige, dvs med tull o fraktavgifter inräknade? Tack på förhand! Jonas

Tja det kan du väl räkna ut själv.
Beställer du ifrån USA får du lägga till tullavgifter men beställer du inom EU så slipper du denna.

Beroende på var du beställer ifrån så är det ju olika priser och fraktavgifter.
Denna summa multiplicerar du, om du beställer varan utanför EU, med 1,12 (12% tullavgift).
Denna summa multiplicerar du sedan med 1,25 (25% moms).
Vips så har du slutpriset.
Svårare än så är det inte.

Här har du en guide där du kan räkna ut det själv.

//Peter

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tja det kan du väl räkna ut själv.
Beställer du ifrån USA får du lägga till tullavgifter men beställer du inom EU så slipper du denna.

Beroende på var du beställer ifrån så är det ju olika priser och fraktavgifter.
Denna summa multiplicerar du, om du beställer varan utanför EU, med 1,12 (12% tullavgift).
Denna summa multiplicerar du sedan med 1,25 (25% moms).
Vips så har du slutpriset.
Svårare än så är det inte.

Här har du en guide där du kan räkna ut det själv.

//Peter
Tack! MVH//Jonas

Det blir ändå, drygt, 600 kr billigare att beställa från USA även om det tar längre tid.
//Peter
Precis! Men tack för det tyska tipset Peter, var inte medveten om möjligheten överhuvudtaget. Nu återstår bara att bestämma om man ska beställa den där"linern" separat som kunde användas som kondensskydd. Behövs det eller klarar man sig utan? Har aldrig testat enkelvävstält så här tar jag tacksamt emot tips om nån har ett. MVH//Jonas

Vilken tät väv eller plastfolio som helst fungerar som markisolering. Börja med en bit byggplast, mylarfilm är både lättare och starkare.
Footprints är vanligtvis rätt överprissatta IMHO. YMMV

Vilken tät väv eller plastfolio som helst fungerar som markisolering. Börja med en bit byggplast, mylarfilm är både lättare och starkare.
Footprints är vanligtvis rätt överprissatta IMHO. YMMV
Tack men jag menade den där "breathable linern" som man kan sätta upp i taket som kondensskydd. Gör ju mera vikt men man undrar om den är värd det? Bra tips om byggplast! MVH//Jonas

Tack men jag menade den där "breathable linern" som man kan sätta upp i taket som kondensskydd. Gör ju mera vikt men man undrar om den är värd det? Bra tips om byggplast! MVH//Jonas

Har du en länk till linern som du pratar om? Jag skall, i ärlighetens namn, säga att ja inte har en susning om vad du pratar om.
//Peter

Har du en länk till linern som du pratar om? Jag skall, i ärlighetens namn, säga att ja inte har en susning om vad du pratar om.
//Peter
Den finns som tillval om du går in på Tarptents sida och väljer Double Rainbow. Har sett den på Youtubeklipp och förstår själva tanken med den, frågan som jag har är bara om nån vet hur den funkar i praktiken.

Hej,

är det någon som vet om man kan få köpt Tarptents i buitk i Polen? Jag ska till Wroclaw i början av april och tänkte passa på att se efter en del utrustingsdetaljer, bla en tarp eller ett tarptent!

/Andreas

Den finns som tillval om du går in på Tarptents sida och väljer Double Rainbow. Har sett den på Youtubeklipp och förstår själva tanken med den, frågan som jag har är bara om nån vet hur den funkar i praktiken.

Jag skall väl, egentligen, inte uttala mig eftersom jag aldrig har sett denna eller för den delen hört talas om någon som har använt den.
Men jag betvivlar själva tanken med den något.

Det enda jag kan säga är att om jag skulle köpt ett tarptent så skulle jag inte köpt till denna detalj... om nu inte någon kom och påstod att det är det bästa köp de gjort.

//Peter

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips