• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Dagstur skåneleden 5/10

Funderar på en dagstur någonstans runt skåneleden.

Torekov-Båstad

Röstånga till Skäralid

Eljaröd-Hallamölla-Brösarp.

Brösarp-Haväng (vid havet) - Vitemölla.

Kivik-Stenshuvud-Simrishamn.

Någon som har lust att hänga på?
 
Skäralid - Söderåsens nationalpark

Har mailat lite med AnnaMaja och vi kör på Skäralid (Söderåsens nationalpark).
Det är ett av skånes absolut finaste naturområden!

Om ni åker från Malmö/Lund:
Tåg från Malmö C (7:53) via Lund (8:11) till Stehag.
Där väntar buss 518 som går 5 minuter efter att tåget ankommer.
9:02 anländer vi till Skäralid.

Vi börjar vandra en slinga runt Skäralid som är en stor ravin (både uppe på kammen med långa utiskter och nere i ravinen längs ån). Om vi sedan har tid över kan vi vandra via Odensjön till Röstånga också.

Buss hem avgår 15:50 och 18:50 från Skäralid (10 minuter senare från Röstånga).

Ni som åker från annan ort, sök på www.skanetrafiken.se till stationen "Skäralid Nationalparken".
 
Toppen

Det låter jättebra Karpaterna/Mats!

Vi kan messa varandra kontaktuppgifter när det börjar närma sig.
Ska också kika mer på kartan (så fort jag fått hem den) och läsa på om stället.

Någon mer som är sugen på att hänga på? Hör av er!
 
Följa med

Hej,

Jag skulle kunna tänka mig att följa med. Har aldrig varit på Söderåsen. Hade själv röstat på "Brösarp-Haväng (vid havet) - Vitemölla" eller "Kivik-Stenshuvud-Simrishamn", men om nu Skäralid är ett av de absolut finaste naturområdena så måste jag ju se det.
 
Kontaktuppgifter

Nu börjar det dra ihop sig, inte länge till innan det är dags för vår lilla vandringstur :)

Så därför tänkte jag föreslå att vi börjar utbyta kontaktuppgifter med varann, vi som vill och ska med den 5/10. Ni kan skicka era namn och mobilnr till mig och så kan jag dela ut det till alla som har svarat. Om ni inte vill att ert nr ska delas ut till någon mer än mig så skriv det i meddelandet. Annars kan det vara bra att fler i gruppen har varandras nummer.
 
Ny restid

Vi tar tåget ett par timmar senare istället: Malmö 9:53 & Lund 10:11.
Köp biljetten till zon 391 (Ljungbyhed).

Det verkar bli regn på morgonen, men på eftermiddagen när vi är där ska vädret bli hyfsat.
Så låt inte vädret avskräcka er :)

Vi ses på söndag!
 
Senast ändrad:
avhopp

Hej alla!

Tyvärr har jag gått och blivit tokförkyld så jag hänger inte med på söndag.

Ni som har messat mig era tfnr: jag har vidarebefordrat dom till Karpaterna som har styr
på det hela.

Önskar er en underbar dag och hoppas att det blir av fler gånger!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Charlotta Rodéhn dagstur göteborg Träffar 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.