Everest Travel bike 2

är själv sugen på det här tältet.
Skulle inte sitta fel med lite kommentarer från ägare av everest travel bike!


/Basti
 
Hej!

Jag är ägare till detta tält och har precis varit och testat det i Skottland. Och ja, det regnade. :)

Det fungerade i stort sett bra för mig, men det hade några små brister. Det var lite svårt att spänna upp yttertältet helt så att det ej låg mot innertältet. Det var även av vikt att tältet ej stod i för hård vind för då gick det inte riktigt att separera dukarna åt. Dessa problem går ju att åtgärda, men kräver lite tid och tålamod. Min vän som hade ett Akto hade ej dessa problem.

Så, min erfarenhet är att man får vad man betalar för :) Det är helt ok vid regnskurar, men jag har svårt att tänka mig att det kan vara helt bra för kalfjällscamping i ösregn med hård vind. Men då kan man ju alltid går ner i dalen :)

Lycka till!

Bild:
http://picasaweb.google.com/lena.pe500/Scotland/photo#5219161997165732802
 
Du kanske redan har hunnit införskaffa tält vid det här laget. Men jag ska själv köpa nytt tält med en begränsad budget och har fastnat för Bergans Kompakt II. Kostar 2000:- och finns hos flera Online-butiker.

/Kent
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
robintrygg Från Everest till Kebnekaise - en sherpas resa Fjällvandring 5
musse592 Mt. Everest basecamp! Fjällvandring 9
speedy Everest base camp? Fjällvandring 36
body Penguin travel Fjällvandring 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.