"Creek-skate"

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Mountainbike på skogsstigar samt turskidåkning i skogen är för mig välbekant, men detta var helt nytt för mig. Verkar ju "görsköj"!!!!
Jag förstår varför långfärdsskridskor inte räknas till "actionsporterna". Ser ut som jag föreställer mig stigcykling på en landsvägsracer med tråddäck. Eller freestyle på ett par Tegsnäs.

Med ett par hockeyrör skulle det bli lite mer action, t ex trädpassagen vid 3:20 in i filmen, skulle kunna göras med ett elegant hopp, kompat av valfri speedmetal. När de åker under bron i slutet undrar man om det är PRO som är ute på halkbanekurs?

Fascinerande miljö dock, underbart när vintern visar sig från den sidan. Gillar skarpt myrtallarna som är helt täckta av rimfrost. Imorgon blir det pimpling, springande actionpimpling!


Fast nu tänkte jag löpa en vända. Jag lämnar dock träskorna hemma, även om de skulle ge en väldigt genuin känsla.
 
Det är väl bara och gömma...

...de där varningarna för inlopp och utlopp... det är alltså där det verkliga äventyren börjar!! Tack för en kul film!

/Niklas
 
Löpa en vända?

Jag förstår varför långfärdsskridskor inte räknas till "actionsporterna". Ser ut som jag föreställer mig stigcykling på en landsvägsracer med tråddäck. Eller freestyle på ett par Tegsnäs.

Med ett par hockeyrör skulle det bli lite mer action, t ex trädpassagen vid 3:20 in i filmen, skulle kunna göras med ett elegant hopp, kompat av valfri speedmetal. När de åker under bron i slutet undrar man om det är PRO som är ute på halkbanekurs?

Fascinerande miljö dock, underbart när vintern visar sig från den sidan. Gillar skarpt myrtallarna som är helt täckta av rimfrost. Imorgon blir det pimpling, springande actionpimpling!


Fast nu tänkte jag löpa en vända. Jag lämnar dock träskorna hemma, även om de skulle ge en väldigt genuin känsla.

jag förmodar att vi då talar om kilometertider en bra bit under 4 minuter (utan träskor)
 
Håller verkligen med om att det skulle gå att göra intressantare grejer på hockeyrör. Om man dessutom hade lite lutning... Shit vad sugen jag blev på på lite skridsko"action". Det blir en tur imorgon men under (troligen) lite mindre äventyrliga former.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Det går riktigt bra att lite hoppa och ha rocknroll med långfärds.
Klart man kan rocka med träskor också, det kunde redan Snoddas.

Det var grymt att springa en grusväg ute på vischan i enbart månljus (nästan fullmåne). Rimfrosten har byggt på sig. "taggade" en gran med en reflex, så jag vet vartåt sågen ska bäras inatt...
 
Haha! Hittade just till den här tråden, eftersom det är min film och jag är åkaren i svart kan jag ju inte låta bli att kommentera! :)

Ser ut som jag föreställer mig stigcykling på en landsvägsracer med tråddäck.

Typ så? http://www.youtube.com/watch?v=TNrH1-yC2o0

Med ett par hockeyrör skulle det bli lite mer action

Jo, långfärdsskridskor var väl inte helt rätt val den dagen. Bandyrör kanske skulle funka fint? Det var rejält knöggligt i forsarna.

När de åker under bron i slutet undrar man om det är PRO som är ute på halkbanekurs?

*asgarv*

Jag är inte den mest graciösa av skridskoåkare. Men jag lärde mig å andra sidan aldrig åka som ung och har bara hunnit med 10-20 turer sen jag köpte skridskorna. :)

Fascinerande miljö dock, underbart när vintern visar sig från den sidan. Gillar skarpt myrtallarna som är helt täckta av rimfrost.

Ja, det är en dag att minnas.

Som jag skrev i den andra tråden filmen är med: Kolla kartorna efter vindlande vattendrag utan för mycket fallhöjd och hoppas på kyla!
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.