Bra nätbutiker i USA

Ska resa till New York i december och har tänkt köpa en del prylar, bl.a. en Western Mountaineering-sovsäck. Har letat efter friluftsbutiker på Manhattan, även här i forumet. Det verkar dock inte finnas så många bra. Vilket i och för sig verkar märkligt i en stad av den storleken. Eller så kanske jag bara inte har lyckats hittat dem. Har i vart fall mer och mer börjat fundera på att köpa sakerna via nätbutik och få dem levererade till hotellet istället. Vill inte spendera hela semestern med att leta efter det jag söker.

Vill ha tips på pålitliga nätbutiker i USA. Har kollat på www.backcountry.com samt www.backcountrygear.com. Båda verkar seriösa men vill gärna ha fler förslag.
 
www.llbean.com

LL Bean säljer kläder och friluftsprylar till bra priser. Deras affärer finns mestadels i nordöstra USA, men de har även en schysst web-shop.

Deras huvudbutik, som ligger i Freeport (Maine), är gigantisk och man behöver inte bekymra sig över öppettiderna. Sedan början av 1950-talet har denna affär varit konstant öppen (dvs 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året)!

LL Bean saluför en hel del kläder och utrustning i eget namn, men de har även mängder av kända märkesvaror. Vad gäller kläder bör man tänka på att storlekarna är amerikanska, dvs minst sagt rymliga.

Jag har själv inte handlat via deras web-shop, men det är ett företag som är känt för att vara seriösa och kundvänliga. LL Bean levererar förresten även internationellt, men då tillkommer ju frakt, moms och tull. Inom USA tycks de för tillfället skicka varorna fraktfritt, men ev. delstatsmoms tillkommer.
 
Billigt är ibland bäst!

Lite sent för den som skrev originalfrågan, men kanske av intresse för andra:

zbsports.com
shoppade jag av när jag bodde i usa. Bra sortiment, bra priser (det går fint att pruta om man har jämförelser) och dessutom ambitioner att vara lite mer än en websida.

Pulsklockan köper jag av
sarkproducts.com
Herr Sarkasian är mer seriös än sajten kanske ger sken av! :)

/m
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.