Skratta eller gråta

Oj! När grannen har kniv då han hämtar posten skulle inte JAG känna mig lugnare!

Det är lätt att snacka när jag inte själv varit i sitsen, men jag tänker mig ändå lodjur som hanterliga och inget jag är överdrivet rädd för även om de skulle gå till anfall, till skillnad från björnar som skulle knäcka stort om de fick för sig att verkligen attackera.
 
Nja, om ett lodjur skulle komma springandes rakt emot mig skulle jag då känna mig rätt knäsvag, och tro att lodjuret haft för avsikt att attackera. Om det hade kommit lugnt promenerandes hade det varit en annan sak.
 
Nja, om ett lodjur skulle komma springandes rakt emot mig skulle jag då känna mig rätt knäsvag, och tro att lodjuret haft för avsikt att attackera. Om det hade kommit lugnt promenerandes hade det varit en annan sak.


Du vet väl att man inte skall läsa rödluvan och vargen på kvällen, det kan ju ge sådan där mardrömmar. Om en älg springer ut på vägen, attackerar den då bilen?
 
Måste vara mycket ovanligt och han blev ju ej direkt attackerad, intressant händelse, vi får väl se när/om vi får läsa om en riktig attack i framtiden !
 
Du vet väl att man inte skall läsa rödluvan och vargen på kvällen, det kan ju ge sådan där mardrömmar. Om en älg springer ut på vägen, attackerar den då bilen?

Så det är därför mina barn gråter på nätterna!

Nej okej, jag ger mig för semantiken. Varken lodjuret eller älgen i ditt fall anfaller i ordets rätta mening, men de skräms!
 
För egen del är jag mer rädd för vildsvin än lodjur. De grisarna är inte gulliga allt utan elaka små
j-lar...

Lodjurshistoria
Syrran hade en kanin när hon var liten, som vintertid bodde i ett akvarium med golvvärme (avancerat...) på vår altan (i ett villasamhälle i Sörmland). Med den som ofriviligt (och oväntat) bete så såg jag det enda lodjuret jag sett. Det stod och tittade hungrigt på kaninen men försvann när jag kom ut på altanen. Så visst kommer de nära men är otroligt skygga...
 
Tur att han hade låst upp bildörren så att han kunde komma undan. Hur kul skulle det vara att bli anfallen av ett lodjur?

/Stellan
 
Jag blev överfallen av en katt härom kvällen, var ute och sprang när den rusade ut ut mörkret, rusade efter mig ett tiotal meter och sedan hoppade upp på en grushög. Den riktigt accelererade efter mig, som om den ville skrämma (döda!) mig. Jag tvärvände mig om, beredd att slåss till det bittra, väsande slutet. (Rävar brukar ta katter i vanliga fall). Men nog f-n blev jag rädd, trots att det bara var en liten katt!

Så, rädsla och fara svarar inte alltid mot varandra.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
dabac Fågelholk- äggtjuv eller inneboende? Vilda djur 0
tango Är det Gustav Grävling som bökat i min gräsmatta, eller? Vilda djur 3
ImJustHere Guldögonslända/Stinkslända eller annat? Vilda djur 0
Noruas Kryp, lus eller dyl.? Vilda djur 3
jffoto Vildsvin, bör jag oroa mig eller stå över? Vilda djur 16
Thomas04 Ormvråk eller fjällvråk ? Vilda djur 2
andyyy Vargjägare eller IS-krigare... Vilda djur 3
NIB Björn eller älg? Vilda djur 7
anjoua 1 April eller vad är detta för något Vilda djur 3
MsBex Älg- eller björnspillning? Vilda djur 14
pilfink Bäver eller utter? Vilda djur 4
plaskdaja Släppa ut minkar. Rätt eller fel? Vilda djur 86
Brune Gruppsex eller vad gör dom? Vilda djur 6
andy69 Havs eller Kungsörn?? Vilda djur 22
sadie Taltrast eller Björktrast??? Vilda djur 2
lekarn störst chans att se? hare eller räv Vilda djur 10
KebneKajsa World of... eller tänk vad man lär sig på level 30! Vilda djur 18
kristofer_wallmark Är detta fram- eller bakram? (Björn) Vilda djur 0
JohnnyL Sover ni eller ? Vilda djur 8
mipert ”Hur länge lever en fästing” eller ”det kliar på...” Vilda djur 2
frarol självmord eller bara ledsnat på vargdebatten Vilda djur 6
softcanoe Ormvråk eller bivråk? Vilda djur 5
The Trooper Guding eller Ejder. Vilda djur 5
tool Fästing, myt eller inte? Vilda djur 23
avslutat medlemskap1105 Järvspår, eller? Vilda djur 16
bash Fästingens vara eller inte vara Vilda djur 89
Nosferatu Varg eller hund? Vilda djur 20

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.