http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,66309450_852__,00.html
Nu inte bara vargar utan även ekorrar, se upp hunden..
- Trådstartare frarol
- Start datum
Haha, jag ska genast köpa en skoter så jag kan "råka" köra över lite ekorrar i vinter. Jag är som Risto, "jag tror inte på tomten, jag tror på Husqvarna".avslutad210712; sa:rovdjuren numer även finns i lite mer tätbebyggda trakter vill jag bara mana befolkningen till sans. Ni måste lära Er att leva med tanken på att Era husdjur kan dödas av rovdjur men eftersom det är viktigt att vi bevarar den svenska ekorrstammen kan vi tyvärr inte acceptera att Ni försvarar Era husdjur vid en eventuell ekorrattack...
Strykarräven; sa:Haha, jag ska genast köpa en skoter så jag kan "råka" köra över lite ekorrar i vinter. Jag är som Risto, "jag tror inte på tomten, jag tror på Husqvarna".avslutad210712; sa:rovdjuren numer även finns i lite mer tätbebyggda trakter vill jag bara mana befolkningen till sans. Ni måste lära Er att leva med tanken på att Era husdjur kan dödas av rovdjur men eftersom det är viktigt att vi bevarar den svenska ekorrstammen kan vi tyvärr inte acceptera att Ni försvarar Era husdjur vid en eventuell ekorrattack...
Svårt att få ned gråskinnen ur träden bara, får väl sätta ut hunden som lockbete (ungefär som alla björnar som skjuts i "självförsvar" under älgjakten, en hund är rena åteljakten...)
[Ändrat av Strykarräven 2005-12-30 kl 12:40]
De kan ju vara ruskigt aggressiva, de små rackarna. Jag har alltid i min dåraktighet skrattat åt det lustiga tilltaget när de sitter på någon gren och skäller på en, utan att inse att jag svävat i direkt livsfara. Inte undra på att de är så sturska!avslutad210712; sa:Väntar med spänning på första rapporten om ekorrdödade människor.
Sa jag förresten att jag såg en ekorre när jag var ut med hunden igår. Och ingen bössa till försvar hade jag men i fortsättningen går jag inte ut obeväpnad.