Lättviktsrevolution hos Fjällräven

Ser vettig ut, PAK5-setuppen. Kompletterar man med en toppgasbrännare, kompakt madrass, titanium-spork :) och lämpliga skodon har man ju ett bra grundkit för 3-säsongsbruk i svenska skogar och fjäll, för turer kanske upp till 4-5 dagar med den storleken på säcken.
 
Kul att den gamla räven insett att det är dags för förändring (det har varit lite si och så med det de senaste årtionderna ;))
 
Med tanke på hur slöa många av oss är när det gäller sökfunktionen, så får nog Fjäderlättarna vänja sig vid att då och då förklara sitt oberoende :)
Jag vet att tex Rungá före sitt försvinnande har uppmärksammat fenomenet , men vad skulle hända om vi alla bara satt och läste gamla trådar? Hur många aktiva diskussioner skulle finnas?
Vem ska avgöra när ett forum är färdigt, forumpolisen?

Fjäderlätt får inte en spänn från någon för något.
Fika, lunch, varuprover, pr-material, image, personliga kontakter, rabatter, gratis testexemplar. Listan kan göras lång på vad som inte är pengar men har ett värde, och på vad som med rätt kontakter kan bli pengar i framtiden.
Det vore kul att någon dag kunna få in en krona eller två för reklamplatser, men detta ligger i framtiden.
Hela upplägget på att så småningom få inkomster på reklam bygger på att ha en god relation med de andra företagen som Fjäderlätt.se skriver om.

Precis. Det är bara mängden salt som man måste avgöra själv, och för att avgöra det måste det framgå vem skribenten är. Detta anger Fjäderlätt föredömligt.

Var? Inte i tråden om hur bra Fjällräven är, utan i länken. Klickar alla på den eller tror de att Jörgen Fjäderlätt.se bara är ett fantasifullt användarnamn på en privatperson som alla andra privatpersoner i forumet, när det i själva verket är ett företagsnamn. Då har de blivit påverkade av ett reklambudskap.
 
Var? Inte i tråden om hur bra Fjällräven är, utan i länken. Klickar alla på den eller tror de att Jörgen Fjäderlätt.se bara är ett fantasifullt användarnamn på en privatperson som alla andra privatpersoner i forumet, när det i själva verket är ett företagsnamn.

Eftersom jag faktiskt inte förstår vad du menar är det svårt att bemöta dina invändningar.

Fjäderlätt är inget företag utan mitt och Jörgens hobbyprojekt. Har vi tur blir det en vacker dag någonting mer än ett hobbyprojekt, och jag har oerhört svårt att se vad som är så suspekt i en så självklar önskan.
 
...jag har oerhört svårt att se vad som är så suspekt i en så självklar önskan.
Vad som är suspekt i att få in reklampengar från friluftsprylstillverkare på en sida som handlar om tester av friluftsprylar*? Klart att det är suspekt, men trots allt finns det folk som har lyckats. De´t är så världen ser ut. Just av denna anledning sätter jag större tilltro till rescensionerna på utsidan och trailspace än t.ex. Utemagasinet.

*Det finns en och annan tur med bland alla grejor, prylar och mojar.
 
...jag har oerhört svårt att se vad som är så suspekt i en så självklar önskan.
Vad som är suspekt i att få in reklampengar från friluftsprylstillverkare på en sida som handlar om tester av friluftsprylar*? Klart att det är suspekt, men trots allt finns det folk som har lyckats. De´t är så världen ser ut. Just av denna anledning sätter jag större tilltro till rescensionerna på utsidan och trailspace än t.ex. Utemagasinet. Ändå tycker jag att det kan vara kul att läsa Utemagasinets tester, så Fjäderlätt kan säkert lyckas i sina ambitioner.

*Det finns en och annan tur med bland alla grejor, prylar och mojar.
 
Eftersom jag faktiskt inte förstår vad du menar är det svårt att bemöta dina invändningar.

Fjäderlätt är inget företag utan mitt och Jörgens hobbyprojekt. Har vi tur blir det en vacker dag någonting mer än ett hobbyprojekt, och jag har oerhört svårt att se vad som är så suspekt i en så självklar önskan.

Va synd för er att någon har ett registrerat enskilt företag (19 720530-9359 1 Fjäderlätt ) med säte i Stockholm. Jag trodde att det var ert företag, men då är det väl någon annan som har en affärsidé, för en sån har man väl om man registrerar ett företag. Det finns annars inget suspekt i en önskan att starta eget företag och att tjäna pengar.
Det enda jag ifrågasätter är hur reklam smygs in och blir svårare att urskilja för konsumenter. Den blir så oerhört mycket effektivare för att man, som nämndes tidigare i tråden läser reklam med saltkaret i beredskap, i motsats till om man läser ett forum eller en blogg. Det finns bloggare som tar betalt för att nämna företagsnamnn i texten.
Det är inte ens nödvändigt att det är ett positivt omdöme som är effektivast. All publicitet är reklam. Att ett företagsnamn nämns med jämna mellanrum på Utsidan tex bygger upp ett värde och en image. Att den dessutom nämns av någon som utger sig för att vara en auktoritet inom ett visst område gör det ännu bättre.

Jag tror naturligtvis på Fjäderlättarnas ord när de så övertygande försäkrar att de inte har någon vinning av arbetet som de lägger ner på hemsidor och resor på egen bekostnad till företag för att klämma och känna på grejor, samtidigt som de ger produktutvecklarna gratis tips om hur saker ska göras lättviktigare.

Alltså får kritiken gälla andra.
 
Va synd för er att någon har ett registrerat enskilt företag (19 720530-9359 1 Fjäderlätt ) med säte i Stockholm.

Men det verkar ju vara en restaurang. Kanske med inriktning på de som vill minska i vikt eller med koppling till snö (dunsnö som faller fjäderlätt över Åre)?

http://www.121.nu/onetoone/foretag/fjaderlatt

Dessutom är det ingen Jörgen eller Martin som är kontaktperson på företaget...

Vad jag minns finns det inget hinder att registrera ett företag under samma namn bara det inte finns risk för förväxling (samma bransch). Men det var ett tag sedan jag tog mina 10p affärsjuridik, (Kodak-råttgiftsregeln å sånnt...)
 
Senast ändrad:
vilken oväntad twist! är det så att fjäderlätt bara är en ondsint bantarkonspiration där alla ska gå klädda i väldigt lätta, funktionell och slimmade kläder?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.