Alpina landslagets huvudsponsor

Alpina landslagets huvudsponsor heter Vattenfall även de kommande två åren.

Av: ulindh

Ett avtal som ger Vattenfall titeln "Alpina landslagets huvudsponsor" även under VM 2001 och OS 2002 har undertecknats.

Vattenfall inledde sitt samarbete med alpina landslaget i samband med alpina VM i Sestriere 1997 och efter tre säsonger som lagets huvudsponsor är det nu dags för en förlängning.

- Vi ser alltid långsiktigt på våra engagemang och det var naturligt för oss att fortsätta samarbetet med alpina landslaget. Skidsporten är angelägen för svenska folket. Den har höga tittarsiffror i TV och får stor plats i alla media. Vårt arbete med varumärket blir allt viktigare nu när vi konkurrerar på en förändrad och tuffare marknad och då är det här samarbetet en stor tillgång, säger Inger Holmström-Lindgren, kommunikationsdirektör på Vattenfall.

För Svenska Skidförbundet har samarbetet med Vattenfall givit alpina landslaget en långsiktig ekonomisk stabilitet vilket i sin tur skapat ännu bättre möjligheter för en positiv sportslig utveckling.

- Vårt samarbete har fungerat mycket bra och mot den bakgrunden känns det både roligt och stimulerande att få möjlighet att fortsätta samarbete med Vattenfall säger Mats Årjes, förbundsdirektör på Svenska Skidförbundet.

För alpina landslaget medför det fortsatta samarbetet med Vattenfall att åkarna kan fortsätta sina satsningar mot VM 2001 i österrikiska St. Anton och mot OS i Salt Lake City 2002.

- Vi hoppas Vattenfall varit nöjda med oss, både när det gäller tävlingsresultat och det engagemang åkarna visat. Jag vet att vi har mycket kvar att ge och det känns därför roligt att vi även fortsättningsvis får möjlighet att samarbeta med Vattenfall, säger Lasse Kjällberg, alpin landslagschef.

- Alpint och längd (Vattenfall är sedan 1994 huvudsponsor för längdlandslaget) kompletterar varandra bra och når tillsammans en målgrupp i Sverige om cirka fyra miljoner människor. Åldersfördelningen är jämn, den består av ungefär lika många kvinnor som män och vi vet också att skidintresserade har energi och miljö som viktiga frågor. Det passar bra för ett företag som Vattenfall, avslutar Leif Emsjö, sponsorsansvarig på Vattenfall.

Källa: Svenska skidförbundet

Logga in för att kommentera
Bli medlem
Glömt namn/lösen?

Läs mer

Höjdarjobb

Mikke Erikssomn beskriver bergsguidens vardag. 1 kommentar

Glidsnöskor

Ett alternativ till vanliga snöskor - glidsnöskor. De är en korsning mellan snöskor och skidor, med stor bäryta och fasta stighudar. I utseende ... 2 kommentarer
Efter försöket att bestiga Carstensz Pyramid på Nya Guinea, vände Olof och Martin fören mot Darwin i Australien, samt ställde siktet på Mt. ... 2 kommentarer
Vintern är en härlig tid att vara ute, speciellt som nu när snön ligger gnistrande vit över stora delar av landet. Eric får många frågor om vad man ... 4 kommentarer
Fjällvärlden i Jokkmokk bjuder inte enbart på naturupplevelser. I området finns ju även den Svenska skididrottens vagga med en spännande historia ... 6 kommentarer

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.