Enkla äventyr på kortare basis

Ständigt sökande efter aktiviteter som stimulerar mig.

Användarnamn: tomas.pettersson1973

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Expeditioner, Fiske, Vandring, Litteratur, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto

Vid Hallstad ängar

Vädret var fint så dags för ny utflykt denna gång till Rimforsa och hela familjen kom med. Började vid Hallstad ängars naturreservat och följde östgötaleden i en cirkel på 3-4 km, vilket var precis lagom. Vi gjorde ungefär en kilometer i timmen.

Simons vandring

Här är lite bilder ifrån Simons vandring när han och jag gick ca 4 km ifrån Graversfors till Mela längs Östgötaleden norr om Norrköping. Vi blev skjutsade dit och började gå 9-10 på morgonen och vi blev hämtade vi 5 tiden på eftermiddagen vid Mela. Då hade vi hunnit äta massor med blåbär, kastat kottar i bäckar vi passerat, räddat skalbaggar som låg på rygg, plockat underliga blommor och sparat dem i en burk, hittat en äventyrsbana och en bastu med hemlig kod, ätit nötter, torkade aprikoser, M&Ms, grillat marshmallows, falukorv och kokat makaroner.