Aktiviteter och tankar kring friluftsliv.

Jag gillar att vara i naturen oavsett om det är snabba aktiviteter som mtb och toppturer eller lugna vandringar med naturen i fokus. Fotograferar, paddlar, vandrar, cyklar m.m.

Lite om mig:
Jag har alltid varit friluftsintresserad och var mycket ute i naturen redan som barn. Det bästa jag visste var att vara hos min farmor på landet. Vi gick långa promenader i skogen och hon lärde mig vad växter och djur hette.

Intresset har hela tiden fortsatt och jag har letat nya aktiviteter i naturen. Vandring, löpning och skidåkning har varit grunden länge men nu är paddling och mountainbike också vanliga inslag.

Ett stort lyft för mig och min vana att vara ute i naturen var den 15 månader långa militärtjänsten som Jägargruppchef på K4 i Arvidsjaur.

Användarnamn: Erik F

Intressen: Alpinism, Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Navigering, Mountainbike, Bär & svamp, Foto, Ridning, Utförsåkning

Kajakpremiär

Då var det äntligen dags för kajakpremiär. Anna och jag paddlade torsdag kväll kring Juniskär i Sundsvall. Efter åska och regn under dagen blev det en fantastisk kväll med lugn paddling.

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.