Min Blogg kommer att handla om min dröm! Har just börjat klättra och vill klättra stora berg! Det här är vägen från början till slut!

Har alltid varit intresserad av friluftsliv i allmänhet, men aldrig riktigt haft tid då jag spelat handboll på elit nivå o tränat 5-6 dagar i veckan... Men nu har jag bestämmt mig för att uppfylla mina drömmar! Drömmer om stora berg, har börjat klättra och försöker klättra 3-4 dagar i veckan! Satsar på att bestiga Mont Blanc som mitt första berg och början på min dröm i Juni/Juli! Mycket att lära dock och många kurser att gå, men jag närmar mig mina mål för varje steg o kurs jag tar! Tar gärna emot råd från folk som håller på med klättring, Alpint och klippa! Skriv gärna en rad eller två med just det råd som du skulle velat ha när du va nybörjare! Kunskap e ovärdeligt! Att dela med sig e medmänskligt! Ha ha ha!!!!

Användarnamn: Danne82

Intressen: Alpinism, Klättring, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling

2007:
November

Starten

Som det står i min inledning så har jag börjat klättra! Det har länge varit min dröm att klättra, tror det började i ekarna och björkarna där hemma  på Lidingö när jag var liten..

Men jag har alltid varit lite av en lagspelare och alltid sportat! Efter att pappa spelat ett ex antal säsonger i elitserien i Handboll så kom det sig naturligt att börja spela handboll efter ett antal läktar matcher med pappa på plan! Handbolls karriären tog fart och det visade sig att jag var ganska bra på det också, spelat i stadslag, junior landslagutagningar, div 1 ett antal säsonger...