Vattensäkra MP3-spelare och annan elektronik

Hej!

Jag håller på att packa inför estlandspaddlingen men har inte riktigt funderat ut hur jag ska vattensäkra min MP3 spelare. Är det någon på forumet som har erfarenhet av en bra lösning (eller bara en bra idé)som tål att plurra med vore jag tacksam!

http://www.lasse-schmidt.se
 
Iriver

Jag hittade en MP3 spelare som verkar tåla en hel del smällar plus att den är lite friluftsanpassad med någon typ av Karbin-hake på toppen samt utbytbara batterier (svårt att ladda på en lite kobbe i skärgården annars :) )
Den heter i alla fall Iriver T10 och det är den jag vill täta.. Tänkte om man skulle kunna använda en ballong eller en påse men har inte riktigt kommit på hur jag ska lösa det där med sladden...
 
kan man stå ut med att mobilskyddet "sawp" ser ut som en kådis kanske det skulle kunna vara ngt?

http://www.marinaman.se/shop/

med buntband runt öppningen för sladden

annars använder jag aquapac till pda, kamera etc och det har funkat bra


[Ändrat av jcmlse 2006-08-19 kl 22:17]
 
Nytt för idag hos Clas Ohlson

Nytt för idag hos Clas Ohlson 3819-55

381955_X_2006-07-03_143733_529.jpg


Jag såg det inte förrän jag kom hem, så jag har inte provklämt.


Per
 
jcmlse; sa:
kan man stå ut med att mobilskyddet "sawp" ser ut som en kådis kanske det skulle kunna vara ngt?

med buntband runt öppningen för sladden
Jag tänkte just på det, hur skulle det vara med en kådis (utan glidmedel) och så ett gummiband virat flera gånger runt sladdutgången? Lätt att trycka på knapparna i a f, och kan fås i flera spännande dofter och smaker...

Vanligt regn tycker jag att mp3-spelarna klarar förvånansvärt bra. Min stod ut med en 2-timmars löptur i regn, medan jobbets personsökare inte tålde min svettning(!) under ett entimmes löppass. Kunde aldrig tro att det skulle ge kortis i sökaren, men så var det. Lugnt och skönt på det passet, m a o. Man ser f ö ut som en total nörd med både sökare och mp3-spelare på ryggsäckens bärremmar när man springer.
 
Fryspåse

som är vikt några gånger tillsammans med sladden funkar ganska bra. Pula ned paketet i en ficka på flytvästen.

Häftigt projekt förresten. Tänker du sova i kajaken? Hur ordnar du med födointag vätskeintag samt vattenkastning och defekation? Mellanlandar du på Gotska Sandön?

Thure
 
Nu har jag köpt den där väskan, för 39 kronor var det inte mycket att orda om och den verkar vara riktigt tålig. Får se om den uppfyller alla löften men det verkar som sagt riktigt bra. Den har en egen sladd som man pluggar in i MP3 spelaren. Den har en vattentät genomföring genom plasten och sedan pluggar man in sin egen hörlur i kontakten på utsidan. I like it!

Kondomer ska man nog spara till något roligare :)

Thure:
Jag satsar på att inte sova så mycket men det blir lite längre pauser så jag ska försöka med lite microsömn eller vad det heter. Då ska jag ha en flottör på båda paddelbladen som håller balansen åt mig. Jag har provat detta några ggr och det funkar två nätter utan problem.

Rutten blir Dalarö, Dagö i Estland sedan Tallinn.

Mat blir uteslutande powerbars, russin och en macka var 6:e timma samt lite chocklad. Vad gäller vattenkastning så kommer jag att använda vanliga fryspåsar som jag sen tömmer i havet och sköljer ur. Körde samma metod på gotlandspaddlingen. Den längre varianten blir med två paddlar och en flottör på varje paddel. Sen hänger jag ut rumpan mellan paddlarna och har benen tvärs över kajaken. Jag har dock bara provat denna vackra pose i stilla vatten så blir det för vågigt får jag nog hålla mig, hehe. Vatten dricker jag ur vanliga två liters PET-flaskor för att minimera risken att bli av med all vatten ifall det skulle hända något. När flaskorna är tömda är det bara att rulla ihop dem och lägga ner i skräp-påsen.

Hoppas jag kom ihåg att svara på allt nu.. Ibland har jag minne fiskmås.

Mvh Lasse
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Siven paddla med mp3-spelare Paddling allmänt 13

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.