Vart tog de nya Haglöfssäckarna vägen?

Under det senaste året har det då och då dykt upp fakta om nya ryggsäckar från Haglöfs. Det var inte rykten utan fakta som troligen kom direkt från Haglöfs PR-folk.
Dels var det Hic, Orc och Sec som här på Utsidan beskrevs i en film (som jag inte såg):

"I denna film berättar Haglöfs om sin nya ryggsäckslinje som de har delat in i tre delar - hic, orc och sec. Från de komplicerade säckarna med mycket remmar och annat krafs försöker de nu gå tillbaka till enkelheten med ryggsäckar."

Sen var det Climber som skulle återuppstå, och som även syntes på bild i Haglöfs 2002-katalog (pyssel för den skarpsynte).

Nån som vet vad som hände? Tillbaka till ritbordet? Kannibalism (man lanserade ju en Victor 42, så man kanske beslutade att bredda Victor istället för att introducera tre Climbersäckar)?
Eller är säckarna på väg?
 
Tack för svar.
Anledningen till min tvekan är att det var så länge sedan de visade upp grejerna första gången - särskilt nya Climbersäcken, som visades upp i Utemagasinet vintern 2001. Dessutom var den ju som sagt med i miljöbilderna i katalogen utan att den nämndes i nån text.

Men Sec, Hic och Orc verkar ju vara på väg. Spännande.

Cruxbrännaren är lovande, den har jag haft koll på ett tag.
 
I butik vecka 10

Enligt svar från Haglöfs kommer de till butik vecka 10.
Det framgick inte av svaret om det även gällde Climber (som ju skulle ha lanserats förra våren).
 
Jag såg någon ny, liten och enkel säck på Stadium Sergels torg i Stockholm redan före jul. Jag har god koll på vilka säckar som Haglöfs säljer, så jag reagerade när jag hittade den här nya modellen.
 
Nej, prylbög som jag är känner jag igen hansasäcken ;-)

Faktum är att jag nästan är säker på att det stod "hic" på etiketten; det var ett konstigt namn. Nu när min ära står på spel kanske jag ska cykla ned till stan ikväll och ta med digitalkameran... (Fast då är den säkert slutsåld.)
 
"Nej, prylbög som jag är känner jag igen hansasäcken ;-)"

Då får jag be om ursäkt :)

Fram med cykel och kamera bums!
Jag har ännu inte sett några tydliga bilder på deras nya säckar, så man är ju lite nyfiken.
 
orchid; sa:
Nej, prylbög som jag är känner jag igen hansasäcken ;-)

Faktum är att jag nästan är säker på att det stod "hic" på etiketten; det var ett konstigt namn. Nu när min ära står på spel kanske jag ska cykla ned till stan ikväll och ta med digitalkameran... (Fast då är den säkert slutsåld.)

Annars hade det ju varit lite roligt om Stadium parallellimporterat en pirattillverkad säck med Haglöfssymbol på. Men svenska affärer brukar ju inte parallellimportera, utan säljer snällt enl. den svenske agententens riktprislista.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.