• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Vad vill du bli när du blir stor?

Nja, jag är bara 21 och betraktar mig inte som stor, jag har hela livet framför mig. :)

Jag ville bli trädgårdsmästare när jag var liten, men nu sitter jag på socionomprogrammet istället och har problem att sköta mina blommor och drakblod. ;)
 
Jag ville ju bli parkvakt i McKinley National Park. ( http://www.nps.gov/personnel/rangers.htm ). De som träffat mig vet ju att det blev jag inte. Istället blev det IT-hobbyn som jag gjorde till yrke.

Sen fick jag upp ögonen för fotografi och hade en kort fundering om att göra det till levebröd, men en kort utvärdering av marknaden gav att det finns för många lågbetalade fotografer, så det fick vara.

Idag är jag väl fortfarande primärt systemutvecklare, men är på god väg rätt in i HR-träsket efter snart 10 års erafarenhet inom området.

I och för sig är jag väl ganska nöjd. Mitt jobb ger mig möjlighet att ha ett rikt friluftsliv när jag är ledig, så jag ska inte klaga (även om det är måndag och det regnar)

Christian
 
Hej!

Drömde om att bli sjöman eller arkeolog, och absolut inte kontorsråtta! Ni kan väl gissa vad jag blev? Nu sitter jag i mitt kontorsbås och stirrar jag in i en skärm hela dagarna. Jobbar med marknadsföring och grafisk design. Trivs men längtar ibland till ett aktivare och mer socialt jobb.

Det är vad jag gör. Fast jag ÄR drömmare, seglare, gitarrknäppare, friluftsmänniska och bokmal.

Nöjd? Ja, på det stora hela.

Allt gott!

Anders
 
[/QUOTE]

Du ska nog inte räkna med att få till en trovärdig statistisk undersökning med den här metoden. ;) [/QUOTE]

Snälla säg att den är lie trovärdig i alla fall :p
 
Själv har jag nog aldrig drömt om något visst yrke utan mer om att kunna ägna mig åt mina fritidsintresen som tex snowboard, fiske, toppturer, cykling mm så mycket det bara går. Därför har jag skaffat mig ett jobb med 34 timmars arbetsvecka (schema med var 6:e vecka helt ledigt) och en okej lön som håller mig hyffsat "flytande". Visst det är nog svårt att jobba med något man verkligen inte trivs med men jag tycker det är lite skrämande med hur folk idag lever för sina jobb och försakar mycket annat i livet. För dom som undrar så är jag maskinist på ett kraftvärmeverk.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.