Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Det är nog beroende på vad väven är gjord av för material och vilken/vilka behandlingar som är gjorda på väven.
Den mekaniska nötningen lär nog bli svår att komma från i maskintvätt och alla tillverkare jag har kommit i kontakt med rekommenderar ENDAST ljumet vatten och en mjuk trasa. Så för att vara på säkra sidan lyder alltså mitt råd till dig att INTE tvätta tältet i maskin utan att sätta upp tältet och sedan torka av det med en mjuk trasa och lite ljummet vatten.
Mvh!
// Niklas
fisherman; sa:
Kan man slänga in tältet av modell äldre i en tvättmaskin utan att det skadas?
Skulle man inte kunna använda en sån däringa tvättpåse som används till ömtålig tvätt? Om det nu finns så stora vill säga. Då minimerar man ju iaf nötningen vid maskintvätt.....
Eller..??
... och se vad som händer. Bara du är beredd på det värsta och därför testar tältet igen under säkra förhållanden.
Det torde vara lite beroende på hur högt du värderar ditt tält. Jag har satsat en hel del pengar på mitt och skulle inte våga men ditt tält är kanske redan så gammalt och slitet att du anser dig inte ha något att förlora.
Lycka till!
Mvh!
// Niklas
P.S Det hade varit kul att få reda på resultatet även om jag aldrig skulle prova själv.
Krux; sa:
Skulle man inte kunna använda en sån däringa tvättpåse som används till ömtålig tvätt? Om det nu finns så stora vill säga. Då minimerar man ju iaf nötningen vid maskintvätt.....
Eller..??