Jag tänkte lura ut flickvännen på flerdagarsturer i sommar och behöver ett tält för två pers och två stora hundar. Tänker mig ett tremanna tunneltält för 1500-2000 nånstans. Det behöver inte vara något speciellt utan jag är ute efter ett funktionellt 3-säsongs som klarar lite väder och är "prisvärt" snarare än "bäst".
Budget upp till 2000
3pers [+ hundvänligt]
Lätt, smidigt och bekvämt nog att flickvännen följer med en gång till!
Jag är väl åtminstone lite friluftsmänniska och har övernattat i tält och vindskydd ett flertal gånger men jag har absolut ingen koll på vad som är bra och vad man ska ha. Står ofta info om vattenpelare, sitthöjder, material och andning som inte säger mig nånting.
Jag har några förslag som ni gärna får kommentera men jag är öppen för annat också. Import från annat EU-land är absolut också aktuellt om det är fördelaktigt.
Bergans Trysil 2000:-
Vaude Taurus II 1400:-
True North Lite 3 1500:-
Hur är det förresten med hundar och tält? Klarar duken klorna eller får de sova i absiden?
Budget upp till 2000
3pers [+ hundvänligt]
Lätt, smidigt och bekvämt nog att flickvännen följer med en gång till!
Jag är väl åtminstone lite friluftsmänniska och har övernattat i tält och vindskydd ett flertal gånger men jag har absolut ingen koll på vad som är bra och vad man ska ha. Står ofta info om vattenpelare, sitthöjder, material och andning som inte säger mig nånting.
Jag har några förslag som ni gärna får kommentera men jag är öppen för annat också. Import från annat EU-land är absolut också aktuellt om det är fördelaktigt.
Bergans Trysil 2000:-
Vaude Taurus II 1400:-
True North Lite 3 1500:-
Hur är det förresten med hundar och tält? Klarar duken klorna eller får de sova i absiden?