Tierra förstärk jacka

Letar efter en tierra jacka, tunn, gul som nästa ser solblekt ut. Lånade en sån på Keb och den var riktigt bra. Sedan såg jag att de hade på NK outlet i Övik (fel strl) men jag glömnde kolla vad den hette. Någon som tror sig veta vilken jag menar och om den finns att köpa på nätet:)
 
Den finns inte med på sidan. Tror det att modellen har utgått (Därför den fanns i massor på Nk outlet?). Den är kort tight modell och kä nns lite sladdrig, nästan som en jacka som levereas som innerjacka till något skalplagg (typ haglöfs barrier). Har bara sett den i gult
 
Kan vara Tierras Isotech som fanns för ett par år sedan. Den är ganska kort, väger strax under 400g, dammodellen har huva. Färger gråsvart och gul.
 
Det stämmer nog att det är en Tierra Isotech. Modellen har utgått. I höst kommer det en ny jacka med liknande egenskaper. Nylonutsida, huva och primaloft-foder. Jackan kommer att heta Col jacket.
 
Tack för info. Lyckas inte hitta någon L för mig:(. Gillar jackan. Varför går alla stora strl först:). Det är alltid små strl och en massa tjejjackor som hänger kvar länge på REA (jag tror jag vet varför)
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.