Sveriges minsta rondell ?

Är detta Sveriges minsta rondell, med sina bra precis 3.0 m i innerdiameter ?.

Koordinater enligt rikets nät X=660933 Y=153834


cykelrondell.jpg


/Per Brune
 
Bara cykeltrafik?

Är rondellen på en väg avsedd endast för cyklister (av forumet att döma)? Om inte, tror jag nästan att jag kan toppa detta, för bilar!!! (avdelningen för världsmästerskap i taskig trafikplanering, kanske).
 
Re: Bara cykeltrafik?

brandmansmicke; sa:
Är rondellen på en väg avsedd endast för cyklister (av forumet att döma)? Om inte, tror jag nästan att jag kan toppa detta, för bilar!!! (avdelningen för världsmästerskap i taskig trafikplanering, kanske).

Ja, någon har kommit på idén att bygga en rondell på cykelbanan. Förmodligen är tanken att man inte ska gena i korsningen, men under de 10 minuter medan jag höll på att ta mina bilder var det ingen som begrep detta.

I Västerås där jag bor, verkar det som om dom styrande sedan några år tillbaka också kämpar på en "hög" placering i avdelningen för världsmästerskap i taskig trafikplanering :( .
Ju mer man bygger om desto sämre blir det, vare sig man är bilist, cyklist, fotgängare eller åker inlines.

Per Brune
 
Vi har nåt liknande i Malmö faktiskt, fast jag tror inte någon använder den som den skall användas. Man genar på alla möjliga håll.

///Björn
 
Det finns en ruskigt liten rondell i Kortedala i Göteborg precis bredvid torget... men jag ids inte åka dit och mäta den - kanske någon som bor närmare är sugen *flin*
Mvh
/Henrik
 
Håkan: Inne i rönneholmsparken, vet dock inte om det ska vara en rondel, eller om det bara ser ut så.

///Björn
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
den gubben går inte Vart ska du cykla inom sveriges gränser 2013 Långcykling 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.