Stranda - var, när hur?

  • Trådstartare peberman@hotmail.com (Petter Bergman)
  • Start datum

peberman@hotmail.com (Petter Bergman)

Gäst
Jag söker info om boende, toppturer, liften, rekommenderad tid för bra snöodds etc.
Kanske har Du andra tips, gärna turförslag - jag försöker komma upp med alternativ till en renodlad charter till alperna.
 
Stranda mkt intressant !

Hallå där !


Stranda skulle jag väldigt gärna åka till. Jag har varit i Sunnmörsalpane tidigare, vid Urke, men var aldrig förbi Stranda.Hela området Sunnmörsalpane är förövrigt ett enormt eldorado för skidbestigning, vilket andra vet mer om.


Stranda verkar framförallt vara ett offpist-paradis och lockar därför mig. Läs mer om Stranda på http://www.skiinfo.no/stranda/


Jag har sett en artikel om Stranda i nåt nummer av Åka Skidor.Känner dock ingen som varit där.


MVH Mats Frank, Umeå
 

Samuel-s@spray.se (Samuel)

Gäst
Stranda

Jag var och jobbade i Hellesylt (ca 3 mil från Stranda) i höstas. Tyvärr hann vi aldrig prova att åka skidor där. Men det verkade helt ok. Enligt ortsbefolkningen var det skit bra. Mycket snö med bra offpist.
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.