Hej!
Ok. Jag har inte jättekoll på de där med sovsäck, vilka fördelar har dun emot microfiber som är den andra varianten? Inte för säcken ska bli särskilt blöt, men fiber torkarväl fortare?
Antar vikten verkar vara en faktor.
Hur kommer de förpackade? Är de lätta att bära med sig?
Hur lång tid är leveransen?
Hur länge har du haft din säck?
Förstår mig inte heller riktigt på deras mått, vad menas med 160 with, är det runt säcken, eller är den 1,6 bred?
Blir dun genomblött säckar det ihop och är svårt att torka, men jag tycker inte problemet är särskilt stort, man får se till att inte blöta ner säcken, fördelarna överväger nackdelarna, det är betydligt lättare för samma isolering, det går att trycka ihop betydligt mer än syntet-isolering.
Dvs, en lika varm dun som syntetsäck är: Lättare och kompaktare nedpackad.
Dom 1050 grammen går defenitivt att banta om du ber om högre dunkvalitet och bättre tyg dvs Quantum eller Endurance, att byta tyg tror jag kostar ungefär 25-30 euro, sparar ungefär 100 gram eller nått i den stilen, med endurance blir den ju mer vattentålig också.
Säcken levereras med en enkel påse i vattentätt tyg i lagom storlek utan kompressionsremmar (som inte ska användas på dun ändå), dock läcker det ju säkert in vatten i sömmar och i öppningen om man doppar den i vatten.
Jag och många andra har sovsäckar i en dry-bag i lagom storlek men det gör man ju som man vill.
Båda mina säckar är _väldigt_ kompakta nerpackade.
Leveranstid ligger normalt på 3-4 veckor enligt min erfarenhet, efter att beställningen är lagd och man har valt färg och ev tillval, sen ska den ju sys också och sen skickas det normalt som ett litet postpaket men går även att få leverans till dörren.
Jag har haft mina säckar (av andra modeller, en sommar och en vintersäck) i 4 och 1 år ungefär, är supernöjd med kvalitet och detaljlösningar.
Vill du ha mer specifika svar än så får du nog höra med Roman som driver företaget.
Mailen är
roberts@roberts.pl Specificera vad du är ute efter så löser dom det säkert åt dig!