Site om leder?

Hallå alla vandrare!
Jag har tillbringt en del tid på "nätet" för att hitta bra vandringsleder. Nu är det så att jag inte hittar så många bra sidor, så jag undrar om det finns någon sida där det finns en sammanstälning av alla kända leder i Sverge?
 
Alla svenska vandringsleder

Jar har hittat en sida med info om alla vandringsleder i Sverige. Tyvärr är det inte så många av dem som har egen hemsida med noggrannare info, men en översikt finns i alla fall på
http://bootsektorn.virtualave.net/index1.html.
som för övrigt är en del av den utmärkta webringen Vandringen, där Utsidan också ingår.
 
Vandringsleder.

Hej.
Visst är "nätet" bra i väldigt många sammanhang, men man får inte glömma de "gamla" medierna för den skull.
STF har gett ut en mycket bra och trevlig bok med namnet "Vandra i Sverige".
Här finns massor, (de flesta?) av vandringsleder från Skåneleden i söder till Nordkalottsleden vid Treriksröset beskrivna men kartor, bilder, information mm.
Köp den eller låna den på biblioteket.
En annan, några år äldre bok är "Låglandsleder i Sverige"

Lycka till
Rune
 
Vandringsguiden

Svenska Gång- och Vandrarförbundet ger varje år ut en vandringsguide, med 400 leder och en massa vandringsarrangemang.
Den kostar inte mycket och kan beställas på svenskagang@vsif.o.se.
 
Jag tycker inte man ska låsa sig vid att enbart leta information om leder som finns på nätet. Det är trots allt så som några redan har nämnt i bokform som den bästa infon finns. Där finns finns det en del riktigt bra med beskrivningar och kartor. Leta i bokhandeln.

Turistbyråerna sitter också inne med en hel del informatin om vandringslederna i respektive kommun. Där går det oftast att få eller köpa kartor.

Hittar du något nyttigt kan du ju fylla på utsidans länkar på vandringsforumet, de är långt ifrån kompletta: http://www.utsidan.se/vandring/lankar.htm

/g
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.