Reparation av påbackad bärstol

Har en Deuter Kid Comfort II bärryggsäck som skulle behöva lite reparation. Råkade backa över den med bilen för ett tag sedan, så att ramen blev tillböjd och några nitar poppade sönder. I övrigt är den hel.
Finns det någonstans man kan få sådant fixat? Gärna någonstans i södra Sverige. Känns verkligen onödigt att behöva köpa en ny, den var inte billig heller och jag ogillar slit och släng. Vill inte dra och böja i den själv så den går sönder ännu mer. Någon händig reparatör borde kunna ta sig an den. Tacksam för tips om ni vet någon sådan. 🙏
 
Föreslår att du kontaktar en båtkapellmakare. De bör ha vana att fixa till och bocka bågar i aluminiumrör. Att böja tillbaka aluminiumrör är ofta rätt vanskligt. Möjligen kan du ändå göra det själv och förstärka där du böjt tillbaks med lösa rörbitar eller slangbitar som du sågat av på längden och kränkt på och fixerat med lim eller tejp.

Thure
 
Jag hade ett parasol med alu-rör som blåste krokigt på altanen. Rör som gick av vid försök att böja tillbaka, spjälkade jag med ett grövre rör utanpå det gamla. Funkade ok men inte perfekt. Det blev inte vackert men hyfsat funktionellt.

/Patrik
 
Jag har diskuterar andra ämnen med en bekant som äger en verkstad och han säger att det oftast inte blir bra att försöka att laga eller böja tillbaka stänger som har blivit skadade. Och det är oftast billigare att köpa nytt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tompajo GPS reparation Utrustning allmänt 0
Dennon Val av bärstol Utrustning allmänt 12
mindful Bärstol + myggnät Utrustning allmänt 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.