Baltoro är väl egentligen "en lite större Alaska, med längsgående dragkedja på fronten", så jag tror egentligen att andrahandsvärdet på en sådan säck är ungefär som en Alaska, om man nu inte vill ha en just Baltoro för något slags expedition eller så?
Det är väl ungefär samma människor som köpte Baltoro förr som köpte Saccis FJS-säck eller typ Norrönas stora säckar, kan jag tro - folk som vill få med sig VÄLDIGT mycket grejer, och som ska vara borta i flera veckor.
För mig känns säcken rätt opraktisk, för "genomsnittsanvändaren" som t.ex. som mest kommer ut ett par veckor om året på fjällvandring (där man klarar sig gott med betydligt mindre packvolym).
Jag minns inte hur det är på Baltoro - jag har inte sett någon på åratal - fanns det infästning för pulka på avbärarbältet på den?
Jag tror att det är rimligt att man får kanske runt (lite söder om) en tusenlapp för den, om den är i vettigt skick, och den köps av någon som vill ha en Baltoro (för att man t.ex. gillar Alaska-ramen bättre än t.ex. Sacci-ramen, eller Norrönas bärsystem).