Problem boka SJ - Länstrafiken BD

Under dagen har det inte gått att boka någon biljett till/från fjällorterna i Norrbotten, i mitt fall Ritsem. Det verkar som om SJ tappat kontakten med Länstrafikens tidtabeller. Jag har ringt SJ som bekräftar felet och lovar att jobba på det.

Hälsn Pelle
 
Det har varit problem hela våren med att boka och planera sin fjällresa. Både SJ och Länstrafiken BD har bytt system med följd att de inte kunnat kommunicera med varandra, dessutom kommer Trafikverket att byta räls mellan Bastuträsk-Boden (16mil spår) i sommar vilket fått SJ att planera om eller inte lägga ut tåg till bokning (och Länstrafiken som försöker anpassa sina tider till SJ's tåg har inte haft det lätt har jag förstått när jag samtalat med deras trafikplanerare).
När man sökt tågtider till övre Norrland har man dessutom ibland fått förslag på nattåg till Östersund och Länsbuss vidare norrut, självklart utan anslutning till fjälllinjerna.

För mig som bor i Göteborg brukar jag ha två nattåg till övre Norrland att välja på, ett direkt och ett med byte i Stockholm. Direkttåget avgår senare på dagen och ansluter till fm bussen mot ex Ritsem. I år verkar SJ ställt in den avgången varför jag bara har ett tåg att välja med byte i Stockholm med all den osäkerhet det innebär (förseningar på sträckan Göteborg-Stockholm är tyvärr vardagsmat).
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.