Pannlampa för löpning

Hej!

Om jag vill ha en enkel pannlampa som inte kostar en förmögenhet, nån som har ett tips då?
Ska hålla för joggning nån timme i mörker. Det räcker inte med att JAG syns, jag vill kunna se vart jag springer....springer motsvarande elljusspår men utan elljus so to speak. Var inne på löplabbet i sthlm men de kunde ju inte ge några raka vettiga svar.....snubben sade till exempel att deras billigaste silva modell (250.-) var för personer som var ute och promenerade med hunden (för att bilister skulle kunna få syn på dem). Men det tror jag är skit. Jaja...
Nån som har provat några olika modeller och vet?

Mvh / Ragnar
 
Sorry...

... men det kostar... om du inte vill bygga själv... Jag har en Silva 480 och den, eller Mila´s liknande lampor är "the shit" jag har testat några mindre varianter... men om du skall springa, cykla eller åka skidor i beckmörker så är den här väldigt bra...

45397_b1.jpg


Thomas
 
I spåret

Jag åker rullskidor och joggar med en enkel 1 watts lampa från Claes Ohlsson. Detta duger bra om jag inte skall löpa orientering eller skall vara ute i riktig svårt terreng.
 
Jag åker rullskidor och joggar med en enkel 1 watts lampa från Claes Ohlsson. Detta duger bra om jag inte skall löpa orientering eller skall vara ute i riktig svårt terreng.

Oj... vilket mörkerseende du måste ha... iaf i förhållande till mig... har testat några mindre pannlampor typ silva M4, och visst kan man ta sig fram... men efter att ha stukat foten 2ggr pg a att jag missat gropar och andra ojämnheter i spåret så tröttnade jag...

Numera duger knappt halvljuset (10w) på Silva lampan... full kräm hela tiden ;-)

Min rekomendation kanske kan verka overkill... men en sak är säkert, du kommer att se perfekt... och den räcker även om man är fler... min sambo har ingen lampa när hon springer med mig.

//Thomas
 
Min är en Black Diamond, tämligen lätt. Har den när jag tältar och när jag joggar mörka morgnar,
på oupplysta cykelvägar.
 
För mig ger min Myo XP alldeles tillräckligt ljus att springa med i elljusspår och på bättre stigar. Bra m batteripack i nacken så man fördelar vikten (lampa fram o batterier bak), skumpar inte så förbenat då.
 
Skall spana in en Petzl Myo XP imorrn!
Julklapparna blir mest till mig, i vanlig ordning:)

Hm... kanske skall ta och kolla in den oxå... man kan aldrig få för många lampor... skulle behöva ett alternativ när man är ute på Sörmlandsleden och knallar så här års... en bra lampa skulle kunna förlänga dagarna lite...

En julklapp till mig själv?

//T
 
Gjorde en bulvan-beställning på pannlampor till mig och ett antal vänner, hämtade ett paket på posten igår med 5 Petzl E+Lite och 1 Petzl Myo XP... den sistnämnda var jag tyvärr inte tillräckligt smart att beställa ett eget ex av så jag fick se den lämna mitt hem med sin nye husse tidigare idag, dock testad och klämd på. Snyft! Den verkar kunna räcka väl för att ta sig fram på stigar, ospårad skog kräver säkert seriösare ljus. Men en egen Myo XP får det bli i nästa beställning!
 
Ljus får man ALDRIG för mycket av. 3,5 Watt kan säkert räcka till för att springa i skogen eftersom man inte har några andra ljuskällor som stör (bländar). Om du däremot blir bländad av bilar emelanåt så beror det på hur bra mörkerseende du har. Mitt går tyvärr åt fel håll. Vad jag gillar för panlampa kan ni finna i tråden "pannlampa med stort p" med den är för dyr (än så länge)

/Janne
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Biomed Pannlampa uttalat bred/jämn ljusbild? Utrustning allmänt 23
erik_odal Pannlampa för riktigt kallt klimat? Utrustning allmänt 25
Tundraman Pannlampa Silva SWE-Light Utrustning allmänt 0
Silver Fang Vilken pannlampa Utrustning allmänt 15
zotter Petzl Tikka XP Pannlampa Utrustning allmänt 3
ludvig_svensk Pannlampa Utrustning allmänt 24
salvion Köpråd, Pannlampa, Damasker tex Utrustning allmänt 4
JerkaV Finns den typ av pannlampa jag söker? Utrustning allmänt 4
SLUGGA Pannlampa? Utrustning allmänt 22
rJohansson Bra pannlampa? Utrustning allmänt 8
CFM Stark pannlampa Utrustning allmänt 8
LarsElm Vilken pannlampa ska jag köpa? Utrustning allmänt 27
avslutatmedlemskap160620 Pannlampa med gamla 6V batterier Utrustning allmänt 6
Jackiie Pannlampa för vandring/skidåkning Utrustning allmänt 21
zardoz Köpråd/frågor om pannlampa Utrustning allmänt 7
Ayrin Liten pannlampa Utrustning allmänt 26
niking Ersättare till Silva L1 pannlampa Utrustning allmänt 18
alven Pannlampa för nattåkning utför Utrustning allmänt 9
niklaz Ny pannlampa - Petzl Myo RXP eller? Utrustning allmänt 21
Jonas.O Pannlampa? Utrustning allmänt 5
stigdaniel Fenix HP10 LED Pannlampa Utrustning allmänt 3
Nitsson Förslag på pannlampa som också har rött nattljus Utrustning allmänt 12
niklaz Ev. ny pannlampa - Petzl Myo RXP? Utrustning allmänt 1
martinlif Petzl eller Silva pannlampa?? Utrustning allmänt 13
owahlund Silva L1 pannlampa=Brunton L2? Utrustning allmänt 12
spajk Pannlampa? Utrustning allmänt 12
johanniska Pannlampa Utrustning allmänt 1
MagArne Lätt pannlampa till joggingrunda Utrustning allmänt 25
Martin Fjäderlätt Pannlampa för byggarbete? Utrustning allmänt 16
Sallle Pannlampa för cykling? Utrustning allmänt 5
Tipp Pannlampa? Utrustning allmänt 13
Jonas_K4_9596 Petzl TacTikka - ny pannlampa med rött filter Utrustning allmänt 5
anyweather Pannlampa? Utrustning allmänt 2
pirrepirraya Pannlampa -vilken modell? Utrustning allmänt 9
Scout^ Köp av pannlampa - konfunderad Utrustning allmänt 10
-Patric- Pannlampa.. UL vs. effekt (ub?) Utrustning allmänt 49
Bengtsson Någon som använt Black Diamond Spaceshot 2 pannlampa? Utrustning allmänt 1
avslutatmedlemskap1004 Ljusstark LED-pannlampa Utrustning allmänt 3
oloan Pannlampa - hjälp mig välja vilken jag ska köpa Utrustning allmänt 7
granhagen pannlampa - Lago Utrustning allmänt 0
jmlove LED PANNLAMPA? Utrustning allmänt 11
Hedström Örsnäckor för cykling alt löpning Utrustning allmänt 4
Haddock Broddar till löpning Utrustning allmänt 4

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.