@Joakim.e Tråkigt att hamnade snett på det viset, Joakim. Men vad faktureringen anbelangar så vågar jag påstå att samma scenario skulle kunna hända med samtliga alternativ som du räknar upp. Det hela är högst opersonligt och därmed styltigt nu för tiden med stora externa fordringsaktörer som Qliro, Klarna mfl. Vidare har jag handlat från alla ställen du nämner utom från Alewalds. Aldrig råkat illa ut. Har kanske haft tur. Vad vet jag.
Möjligt. Vad beträffar Klarna har de en väldigt bra fungerande verksamhet och faktiskt dygnet runt service. Till skillnad från Qliro. Ringde en sen kväll till Klarna för att kolla när de hade öppet angående paus på en faktura av en vara som returnerats och blev smått förvånad att de faktiskt har dygnet runt service med levande människor.
Det är just när det strular ett företag visar sitt rätta jag beträffande kundbemötande. Jag har också handlat från alla dessa. Det enda jag behövt reklamera eller returnera varor till på grund av bl a fel storlek har varit Outnorth. Inga problem. De har en kundservice som har bra telefontider. De svarar i telefonen. Och de är snabba att svara på mail.
Outdoorexperten uppger att de ska svara på mail inom 24 h på sin sida. De svarar aldrig. Trots påstötning. Och är hopplösa att nå per telefon.
Ett företag som slimmar sin kundtjänst så de är omöjliga att få kontakt med är inget bra företag. Det sänker driftskostnaden på bekostnad av kundservicen. Och så länge allt funkar går det ju. Men när något blir fel går det inte att reda ut.